Evenimentul ar fi putea modifica major clima - un crater vechi provocat de un asteroid, în Australia

crater

Cel mai vechi crater provocat de un asteroid pe Terra datează din urmă cu 2,229 de miliarde de ani și se află în Yarrabubba, Australia. Cercetătorii sunt de părere că impactul ce a provocat craterul a fost la originea unei schimbări climatice majore, potrivit unui studiu citat de bfmtv.com, scrie Mediafax.ro.

Cu un diametru de 70 de kilometri, craterul, descoperit în 1979, a fost datat cu exactitate abia de curând, pentru că, din cauza eroziunilor, a fost dificil de identificat structura sa originală.

Datarea a fost realizată de cercetătorii de la Universitatea Curtin din Perth, Australia, potrivit studiului apărut în Nature Communications.

Perioada în care a avut loc impactul coincide cu sfârșitul unei glaciații numite "Terra bulgăre de zăpadă".

"Există dovezi geologice (altele decât cele prezentate în noul studiu, n.r.), bazate pe prezența depozitelor, a existenței ghețarilor pe Terra în urmă cu 2,4 și 2,2 miliarde de ani. Iar depozitul cel mai nou, descoperit în Africa de Sud, corespunde epocii impactului de la Yarrabubba", a explicat Timmons Erickson, de la Centrul Johnson al NASA, principalul autor al studiului.

Nimic nu dovedește existența unui ghețar în zona de impact, dar "este interesant de notat că în acest loc depozitele de gheață sunt absente din «memoria» mineralelor timp de 400 de milioane de ani după căderea asteroidului", a spus Christopher Kirkland, coautor al studiului.