Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

ULTIMA ORĂ Facebook a anunțat că își schimbă numele în META - VIDEO

Facebook
meta

Facebook a anunţat, joi, că îşi va schimba numele în Meta. Potrivit informaţiilor din presa internaţională, reţeaua de socializare îşi va păstra numele de Facebook, în schimb compania-mamă, din care fac parte şi Instagram sau Whatsapp, se va numi Meta.

„De acum înainte, vom fi mai întâi metavers, nu Facebook mai întâi”, a spus CEO-ul Mark Zuckerberg, citat de Business Insider, în timpul evenimentului Oculus Connect al companiei.

Compania va fi tranzacţionată la Bursa de Valori New York cu noul simbol MVRS începând cu 1 decembrie.

Schimbarea numelui vine în timp ce cea mai mare companie de social media din lume se luptă cu criticile parlamentarilor şi autorităţilor de reglementare cu privire la puterea sa pe piaţă, deciziile legate de algoritmi şi controlul abuzurilor pe platformele sale.

CEO-ul Mark Zuckerberg, vorbind la conferinţa de realitate virtuală şi augmentată transmisă în direct de companie, a declarat că noul nume reflectă ambiţiile sale de a construi metaversul, mai degrabă decât serviciul său de socializare omonim.

Metavers, un termen inventat pentru prima dată într-un roman distopic în urmă cu trei decenii şi care acum atrage mult interes în Silicon Valley, se referă în linii mari la ideea unui mediu virtual partajat, care poate fi accesat de oameni care folosesc diferite dispozitive.

”În acest moment, marca noastră este atât de strâns legată de un singur produs, încât nu poate reprezenta tot ceea ce facem astăzi, darămite în viitor”, a spus Zuckerberg.

Compania, care a investit mult în realitatea augmentată şi virtuală, a spus că schimbarea va reuni diferitele aplicaţii şi tehnologii sub un singur brand nou, dar că nu îşi va schimba structura corporativă.

Gigantul tehnologic, care raportează aproximativ 2,9 miliarde de utilizatori lunari, s-a confruntat cu un control din ce în ce mai mare în ultimii ani din partea parlamentarilor şi autorităţilor de reglementare globale.

În cea mai recentă controversă, denunţătoarea şi fosta angajată a Facebook Frances Haugen a divulgat documente despre care a spus că arăta că compania a ales profitul în locul siguranţei utilizatorilor.

Zuckerberg a declarat, la începutul acestei săptămâni, că documentele au fost folosite pentru a crea ”o imagine falsă”.

Compania a anunţat într-o postare pe blog că intenţionează să înceapă tranzacţionarea sub noul simbol de acţiuni pe care l-a rezervat, MVRS, pe 1 decembrie.

Joi, a dezvăluit o nouă siglă la sediul său din Menlo Park, California, înlocuind Logo-ul ”Like” cu o formă de infinit albastru.

Acţiunile Facebook au crescut joi cu peste 3%.

Facebook a declarat săptămâna aceasta că divizia sa de hardware Facebook Reality Labs, care este responsabilă pentru eforturile AR şi VR, va deveni o unitate de raportare separată şi că investiţia sa în aceasta va reduce profitul total din exploatare din acest an cu aproximativ 10 miliarde de dolari.

Într-un interviu acordat publicaţiei tehnologice The Information, Zuckerberg a spus că nu s-a gândit să demisioneze din funcţia de CEO şi că nu s-a gândit ”foarte serios încă” la separarea acestei unităţi.

Divizia se va numi acum Reality Labs, a declarat joi şeful acesteia, Andrew ”Boz” Bosworth. De asemenea, compania va înceta să mai folosească brandul Oculus pentru căştile sale VR, numindu-le în schimb produse ”Meta”.

Anul acesta, compania a creat o echipă de produse concentrată pe metavers şi a anunţat recent planuri de a angaja 10.000 de angajaţi în Europa, în următorii cinci ani, pentru a lucra la acest efort.

Compania a primit mai multe lovituri la adresa reputaţiei sale în ultimii ani, inclusiv în ceea ce priveşte gestionarea datelor utilizatorilor şi controlul abuzurilor, cum ar fi dezinformarea în domeniul sănătăţii, retorica violentă şi discursul instigator la ură.

Comisia Federală pentru Comerţ din SUA a intentat, de asemenea, un proces antitrust împotriva companiei, invocând practici anticoncurenţiale.

”Deşi va ajuta la atenuarea confuziei prin distincţia dintre compania-mamă şi Facebook, prima sa aplicaţie, o schimbare a numelui nu şterge brusc problemele sistemice care afectează compania”, a spus directorul firmei de cercetare Forrester, Mike Proulx.

Zuckerberg a spus că noul nume, care provine din cuvântul grecesc pentru ”dincolo”, simbolizează că era întotdeauna mai mult de construit.

Zuckerberg a spus că noul nume reflectă, de asemenea, că, în timp, utilizatorii nu vor trebui să folosească Facebook pentru a utiliza celelalte servicii ale companiei.

La ora trasmiterii acestei ştiri, acţiunile Facebook, tranzacţionate la bursa din New York erau în creştere cu 3,85% şi cotate la o valoare de 324,17 dolari.

Noul logo al companiei va fi o literă „M” albastră.

Rebrandingul – legat de o lume virtuală şi hardware cunoscut sub numele de „metavers” – vine pe fondul unui efort mai amplu de a îndepărta atenţia de la informaţiile apărute cum că Facebook ştia că provoacă o serie de daune sociale, relatează Washington Post.

Un whistleblower a prezentat zeci de mii de documente care demonstrează modul în care compania era conştientă de faptul că a provocat polarizare socială în numeroase ţări, a condus oamenii la adăposturile de dezinformări şi nu a reuşit să oprească o reţea violentă care a dus la asaltul asupra Capitoliului american în 6 iunuarie. Ca răspuns, legiuitorii din întreaga lume au ameninţat cu noi reglementări pentru industria tehnologică şi au cerut mai multe informaţii de la Facebook despre ce informaţii a adunat.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.