Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Fondatorul miliardar al brandului de modă outdoor Patagonia a donat firma pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice

schimbari  climatice

Fondatorul miliardar al brandului de modă outdoor Patagonia a donat compania sa unui fond de caritate, Yvon Chouinard anunțând că orice profit care nu va fi reinvestit în administrarea afacerii va fi folosit pentru combaterea schimbărilor climatice, relatează BBC.

Brandul a acumulat un număr mare de adepți datorită măsurilor de sustenabilitate, cum ar fi garantarea pe viață a hainelor și reparații la prețuri rezonabile, potrivit Mediafax.

Este renumită pentru o reclamă intitulată "Nu cumpărați această jachetă", care le cere cumpărătorilor să ia în considerare costurile pentru mediu.

Pe site-ul web al mărcii se precizează acum: "Pământul este acum singurul nostru acționar".

Chouinard a declarat întotdeauna că "nu a vrut niciodată să fie un om de afaceri".

Pasionat de alpinism, a început prin a confecționa pentru el și pentru prietenii dispozitive pentru cățărat, înainte de a se orienta spre îmbrăcăminte și de a crea în cele din urmă un brand de îmbrăcăminte sportivă de mare succes.

Înființată în 1973, vânzările Patagonia au fost de aproximativ 1,5 miliarde de dolari în acest an, iar averea lui Chouinard este estimată la 1,2 miliarde de dolari.

Dar el a evitat întotdeauna să își recunoască statutul de bogătaș, declarând pentru New York Times că era "îngrozit să fie văzut ca miliardar".

El a susținut că profiturile care vor fi donate pentru cauze legate de climă se vor ridica la aproximativ 100 de milioane de dolari pe an, în funcție de sănătatea companiei.

"În ciuda imensității sale, resursele Pământului nu sunt infinite și este clar că i-am depășit limitele", a declarat antreprenorul despre decizia sa de a renunța la proprietate.

"În loc să extragem valoarea din natură și să o transformăm în bogăție, noi folosim bogăția creată de Patagonia pentru a proteja sursa".

Campaniile de marketing ale firmei - axate pe a le cere oamenilor să cumpere doar ceea ce au nevoie - nu au diminuat vânzările, iar criticii au susținut că, prin creșterea importanței sale, a încurajat mai degrabă mai multe cheltuieli decât mai puține. Prețurile sunt relativ ridicate, puloverele, de exemplu, costând în jur de 200 de lire sterline și tricourile în jur de 40 de lire sterline, dar compania susține că acest cost reflectă faptul că hainele sunt menite să dureze o viață întreagă.

Firma californiană dona deja 1% din vânzările sale anuale către activiștii și s-a angajat să adopte practici durabile. Dar, într-o scrisoare deschisă adresată clienților, omul de afaceri aparent a spus că vrea să facă mai mult.

El a spus că s-a gândit inițial să vândă Patagonia și să doneze banii în scopuri caritabile, sau să listeze compania la bursă.

Dar a spus că ambele opțiuni ar fi însemnat renunțarea la controlul asupra afacerii. "Chiar și companiile publice cu intenții bune sunt supuse unei presiuni prea mari pentru a crea câștiguri pe termen scurt în detrimentul vitalității și responsabilității pe termen lung", a spus el.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.