Cinematografele au descoperit o nouă sursă importantă de venit: găletușele de popcorn în ediție limitată, care au devenit obiecte de colecție pentru fani, relatează CNBC.
Lanțul AMC, care acum trei ani nu vindea niciun fel de produse promoționale, a generat anul trecut venituri de aproximativ 65 de milioane de dolari doar din vânzarea găletușelor de popcorn speciale, a paharelor tematice și tricourilor, conform Mediafax.
Tendința a luat amploare în 2019, când AMC a lansat o găletușă în formă de R2-D2 pentru filmul „Star Wars: The Rise of Skywalker".
Succesul a fost însă depășit de controversata găletușă lansată pentru „Dune: Part Two" în martie anul trecut, care s-a epuizat rapid și s-a vândut apoi pe eBay cu prețuri între 50 și 210 dolari, față de prețul inițial de 24,99 dolari.
Actorul Ryan Reynolds a profitat de acest trend pentru filmul „Deadpool & Wolverine", creând o găletușă specială în forma capului lui Wolverine, vândută exclusiv la AMC cu 29,99 dolari.
Pentru 2025 și 2026, cinematografele pregătesc noi găletușe tematice pentru filme blockbuster precum „Mission: Impossible: The Final Reckoning", „Superman", „Zootopia 2", „Avatar: Fire and Ash" și „Shrek 5".
„Este o afacere foarte competitivă. Toată lumea încearcă să se depășească", a declarat Rod Mason, vicepreședinte de dezvoltare la Zinc Group, unul dintre cei mai mari producători de găletușe de popcorn premium.
Adam Aron, CEO-ul AMC, a anunțat că în 2025 compania va crește semnificativ cantitățile comandate, ajungând la peste 100.000 de unități pentru fiecare model, pentru a satisface cererea pe toată perioada rulării filmelor.
Reprezentanții cinematografelor spun că aceste produse nu doar îmbunătățesc profitul, ci și adaugă valoare experienței mersului la film, creând amintiri pe care spectatorii le pot lua acasă.
Comentează