DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Grupul Alro a înregistrat în 2019 pierderi de 68,339 milioane lei

www.capital.ro
ALRO

Grupul Alro a înregistrat în 2019 pierderi de 68,339 milioane lei, datorate, în principal, preţului mai scăzut al aluminiului pe pieţele internaţionale, combinat cu preţurile mai ridicate ale energiei pe piaţa locală, conform rezultatelor financiare neauditate transmise Bursei de Valori Bucureşti, potrivit Agerpres.

În anul anterior, grupul a obţinut un profit net de 235,327 milioane lei.

Pentru ultimul trimestru din 2019 Alro a raportat o pierdere netă de 45,618 milioane lei, comparativ cu un profit net de 11,792 milioane lei în T4 2018.

Pierderea netă ajustată a fost în 2019 în sumă de 53,265 milioane lei şi de 34,577 milioane lei în T4 2019.

Grupul Alro a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 2,778 miliarde lei (cu 7% mai mică faţă de 2018) şi un EBIT

(profit operaţional) de 99,223 milioane lei.

Citește și: Traian Băsescu: Coronavirusul va intra în România. Trebuie să ne pregătim pentru ce-i mai rău. Eu aș opri azi, acum, zborurile din Italia

Conform raportului remis BVB, la scară globală, piaţa aluminiului a fost afectată în 2019 de scăderea LME (London Metal Exchange) cu 15% faţă de anul anterior, de politica internaţională influenţată de tarifele SUA pentru importuri, de măsurile de răspuns ale Chinei, de negocierile Brexit, toate acestea determinând clienţii din piaţa aluminiului să adopte un comportament prudent, ceea ce a avut un impact semnificativ asupra rezultatelor Grupului în 2019.

Pe piaţa din România, Alro a întâmpinat şi alte condiţii adverse rezultând din preţuri la energie "prohibitive", peste

preţurile din alte ţări europene cum ar fi Germania, Austria, Polonia, Franţa, Olanda şi peste media Uniunii Europene, si care au

determinat scăderea marjei brute a Alro la 8% de la marja brută de 22% din anul precedent.

Totuşi, volumul vânzărilor de produse primare ale Grupului a crescut cu 1% în 2019 comparativ cu anul precedent, în timp ce în ultimul trimestru creşterea a fost de 6% .

Creşterea pe segmentul Primar este atribuibilă sârmei de aluminiu, ale cărei livrări au înregistrat o creştere cu peste 1.650 tone comparativ cu 2018, dintre care cu mai mult de 1.400 de tone în T4 2019, faţă de T4 2018.

Vânzările de sârmă au contrabalansat vânzările de bare în 2019, care au fost mai slabe din cauza instabilităţii pieţei extrudatelor începând de la sfârşitul anului 2018. Evoluţia slabă a industriilor cărora acestea li se adresează (auto şi construcţii) si preocuparea faţă de creşterea economica viitoare au făcut ca sectorul extrudatelor să fie cel mai afectat, astfel că Alro a vândut cu 1.500 tone de bare mai puţin către clienţi terţi şi cu 1.600 tone mai puţin din propriile sale produse extrudate.

În termeni valorici, vânzările de produse primare au scăzut cu 5% faţă de anul precedent (2019: 1.191,673 milioane lei versus 2018:1,25 miliarde lei).

Volumul vânzărilor de laminate plate a crescut în 2019 cu 3,6% faţă de anul anterior, din care plăcile au înregistrat o creştere de 5% (cu peste 2.200 tone), iar benzile de 13% (cu peste 1.970 tone).

Veniturile din produse cu valoare adăugată (aluminiu procesat) au o pondere de 49% din vânzări în 2019, comparativ cu 46% în 2018.

În ceea ce priveşte costul bunurilor vândute, Grupul a raportat un nivel mai mare cu 10% în 2019, de 2,551 miliarde lei versus 2,312 miliarde lei în 2019, în principal ca urmare a creşterii preţurilor de achiziţie a utilităţilor (electricitate şi gaze).

Profitul brut raportat de către Alro a fost 226,374 milioane lei faţă de 669,877 milioane lei în 2018 şi de 27,159 milioane lei în

T4 2019 comparativ cu 133,597 milioane lei în T4 2018.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.