Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Ipocrizie maximă la Forumul Economic Mondial de la Davos - Ce fac bogații lumii în timp ce se declară îngrijorați de încăzirea globală

davos-world-economic-forum2012

Forumul Economic Mondial se pregătește să își proclame preocuparea din ce în ce mai mare pentru criza climatică chiar și în timp ce avioane private și autoturisme de lux aduc participanții la conferința anuală de la Davos, comentează CNN.

Într-o perioadă în care zborul începe să fie stigmatizat, vorbindu-se de o „rușine a zborului” - "flight shaming", precum și de creșterea gradului de conștientizare a publicului cu privire la schimbările climatice, organizatorii Forumului Economic Mondial (WEF) de săptămâna viitoare încearcă să depună eforturi pentru a reduce impactul asupra mediului al conferinței, care atrage politicieni și directori generali de mari companii în Alpii Elvețieni, pentru întîlniri publice, discuții cu ușile închise și petreceri.

Greta Thunberg, activista pentru mediu, participă pentru al doilea an.

WEF promite să își reducă amprenta de carbon, să reproiecteze centrul de conferințe și să vină cu un meniu alimentat din susrse locale. Flota de vehicule care va transporta numeroși demnitari în jurul orașului de schi este acum 88% electrică sau hibridă.

Este un semn al presiunii crescânde asupra organizației, care s-a confruntat mult timp cu critici legate de grija pentru mediu a summitului. Pentru unele persoane care intenționează să participe, precum Larry Fink, CEO-ul BlackRock, lupta împotriva schimbărilor climatice este acum o prioritate urgentă.

Cu toate acestea, este puțin probabil ca acțiunile grupului să îl păzească de critici, care susțin că forumul și participanții săi sunt mai îngrijorați de percepții decât să urmărească schimbările climatice.

WEF recunoaște că, în coondițiile în care „reunește părțile interesate pentru a ajuta la abordarea celei mai mari crize ecologice din prezent”, consumă resurse și provoacă emisii. În 2020, a promis să devină „mai durabil ca niciodată”.

Citește și: Mare atenție, Marcel Vela! Bubuie Ministerul de Interne: Șeful Jandarmeriei Române, acuzat de răpire

Totuși, asigurarea unei conferințe durabile nu este o sarcină simplă - în mare parte din cauza numărului mare de zboruri necesare pentru a aduce aproape 3.000 de delegați din întreaga lume, fără a mai pomeni de anturajele lor, angajații conferinței, personalul de securitate și mass-media globală.

Oamenii de știință au estimat că aproximativ 5% din încălzirea globală este rezultatul aviației comerciale. Problema a dus la consolidarea mișcării "flight shaming" în Europa (sau, în suedeza Gretei Thunberg „flygskam”). Thunberg a călătorit la Davos anul trecut cu trenul, o formă de transport mult mai curată.

WEF remarcă faptul că a compensat toate zborurile pentru participanții acreditați la conferința sa din 2017 prin achiziționarea de credite de carbon care finanțează proiecte de reducere a emisiilor. În acest an, creditele achiziționate pentru a compensa emisiile conferinței vor susține proiecte care vizează protejarea Amazonului de la defrișări și transformarea metanului din gunoiul de vacă din Elveția în energie.

Dar Lucy Gilliam, specialist în aviație și transport maritim la Transport & Environment, o organizație nonprofit europeană care face lobby pentru un transport curat, a spus că există dezavantaje pentru compensarea programelor, care trebuie menținute și dau rezultate în timp.

„De fapt nu eliminați emisiile create de un avion”, a spus ea. "Avionul a ars combustibil, iar carbonul a fost eliberat în atmosferă."

Gilliam a spus că mulți oficiali guvernamentali și manageri de top optează pentru a lua avioane private, care produc mai multe emisii pe persoană decât zborurile comerciale.

Citește și: Nebunie în Ministerul de Interne! Harta secretă a ‘destructurării’ Jandarmeriei!

WEF estimează că au fost până la 309 călătorii anul trecut cu avioane private către două aeroporturi din apropiere pentru conferință. Acest număr, care exclude președinții și prim-miniștrii care aterizează la o bază militară din apropiere, a fost cu 20% mai mic decât în ​​2018.

Eymeric Segard, CEO-ul LunaJets, spune că aceasta este un răspuns la mișcarea "flight shaming". Compania sa cu sediul la Geneva propune clienților care doresc să rezerveze un jet privat pentru Davos să opteze pentru avioane mai mici, mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.

LunaJets se angajează, de asemenea, să compenseze toate călătoriile achiziționând credite de carbon. Aceasta înseamnă că unele călătorii la conferință ar putea fi compensate de două ori - atât de LunaJets, cât și de WEF.

"Clientela care merge la Davos este foarte nișată", a spus el. „Când provin din Africa, Asia, SUA și India, un tren nu este pur și simplu o opțiune”.

Înarmat cu o pagină web care prezintă măsurile sale de sustenabilitate, WEF este pregătit pentru întrebări. Grupul a declarat că anul trecut a compensat 35.000 de tone de emisii, finanțând nu numai sobe de gătit eficiente în China, Mali, India și Africa de Sud, ci și reabilitarea ecologică a unor zone din apropierea Davos. Mai mult, au fost instalate panouri solare și este folosită încălzirea geotermală, invitații vor călca pe covoare țesute din plase de pescuit scoase din uz, iar pungile și paharele de plastic au fost eliminate. Și, mai mult, inteligența artificială va supravegeha eventuala risipă alimentară.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.