Ketchup de pe Marte - Cercetătorii vor să rezolve problema alimentației cu plante cultivate pe planeta roșie

heinz

Mai întâi au fost miliardarii, apoi vedetele de cinema -- acum ketchup-ul intră în cursa spațială.

Heinz a dezvăluit primul său ketchup „Marz Edition” cu roșii produse pe Pământ în condiții asemănătoare celor de pe planeta Marte. O echipă de 14 astrobiologi a lucrat timp de nouă luni la Institutul Spațial Aldrin de la Institutul de Tehnologie din Florida, cultivând roșii într-un mediu controlat, cu condiții de sol, temperatură și apă similare celor de pe Marte, informează CNN.

Fostul astronaut de la NASA Mike Massimino a spus că ketchup-ul făcut din roșii convenționale a fost un condiment de bază în spațiu pentru a da gust meselor deshidratate, dar varietatea Marz Edition are implicații care depășesc cu mult aroma. Experimentul, care a durat doi ani, demonstrează posibilitatea producției de alimente pe termen lung pe Marte.

„Înainte, cele mai multe eforturi în jurul descoperirii modalităților de creștere în condiții simulate celor de pe Marte erau studii de creștere a plantelor pe termen scurt. Ceea ce a făcut acest proiect este să acorde atenție recoltării alimentelor pe termen lung”, a spus Andrew Palmer, conducătorul echipei de la Institutul Spațial Aldrin de la Florida Tech.

NASA a experimentat, de asemenea, recoltarea plantelor în spațiu pentru a oferi astronauților mai mulți nutrienți pentru dietele lor liofilizate. (Aparent, corpul uman nu poate supraviețui din înghețata liofilizată.) Stația Spațială Internațională a găzduit recent o petrecere cu taco după ce a recoltat primii ardei iuți pe stație -- ketchup-ul ar putea fi următorul „invitat” al petrecerii taco. S-a discutat despre un experiment de cultivare a tomatelor pe stația spațială, a declarat vineri astronautul NASA Shane Kimbrough.