Preşedinta-directoare a Luvrului, cel mai vizitat muzeu din lume, a dat asigurări vineri spunând că "a evaluat pe deplin" problemele de securitate ale muzeului parizian, după spectaculosul furt al Bijuteriilor Coroanei şi un raport foarte critic al Curţii de Conturi a Franţei, informează AFP.
"Am evaluat pe deplin problemele noastre de securitate", a declarat Laurence des Cars, precizând că planul de securizare a Luvrului, sau "schema directoare" a echipamentelor de securitate, "intră în vigoare astăzi".
Acest plan constă "într-o serie de lucrări de îmbunătăţire, în special în ceea ce priveşte supravegherea video", care constituie "unul dintre punctele slabe" ale muzeului, după cum a reamintit preşedinta instituţiei, care deja menţionase acest lucru în cadrul audierii sale în faţa Comisiei pentru Cultură a Senatului Franţei la sfârşitul lunii octombrie.
"Doresc să mulţumesc pentru încrederea acordată" pentru "a duce la bun sfârşit transformarea Luvrului, care are mai mult ca oricând nevoie de transformare, de modernizare, pentru a deveni pe deplin un muzeu al secolului XXI. Ceea ce el nu este astăzi", a adăugat preşedinta Laurence des Cars, a cărei demisie a fost respinsă după comiterea jafului.
Laurence des Cars, aflată în această funcţie din septembrie 2021, a convocat vineri o şedinţă de urgenţă a consiliului de administraţie pentru a revizui guvernanţa celui mai vizitat muzeu din lume.
Pe 19 octombrie, hoţii au reuşit să pătrundă în Muzeul Luvru şi să fure bijuterii în valoare de 88 de milioane de euro, care rămân de negăsit. Patru suspecţi au fost puşi sub acuzare şi reţinuţi de Poliţia franceză.
Curtea de Conturi a criticat joi marele muzeu parizian într-un raport, considerând că acesta "a privilegiat operaţiunile vizibile şi atractive" în detrimentul securităţii.
Între 2018 şi 2024, Muzeul Luvru a alocat 26,7 milioane de euro pentru lucrări de întreţinere şi modernizare şi 105,4 milioane de euro "pentru achiziţionarea de opere de artă", potrivit raportului.
Însă, pentru Laurence des Cars, "Muzeul Luvru este un tot unitar", în care "renovările nu trebuie văzute în opoziţie cu achiziţiile de opere şi cu primirea tuturor categoriilor de public". "Ne-am îndeplinit toate misiunile", a adăugat ea.





























Comentează