Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Ministerul Educatiei anunta o promovabilitate de 71% in 2014 la BAC

bacalaureat
433 (71%) dintre cei 131.571 de absolvenți de clasa a XII-a din promoția 2014 au luat bacalaureatul. Pentru absolvenții promoțiilor anterioare care au susținut examenul în acest an, rata de promovare este de 30,89%. Comparativ cu ultimii ani, procentul candidaților care susțin examenul de bacalaureat în același an în care își finalizează studiile este în creștere: 2014 — 71%, 2013 — 64,35%, 2012 — 59,04% și 2011 — 57,59%. "În ceea ce privește promovarea pe filiere, situația pentru 2014 arată că cele mai bune rezultate s-au înregistrat la filiera teoretică, unde procentul atins este spre 90% pentru generația de absolvenți ai anului 2014. Cumulată cu situația absolvenților din promoțiile anterioare, a generat o rată de promovare apropiată de 80%. Și la filiera vocațională situația absolvenților din generația 2014 indică un procent foarte ridicat, care tinde spre 80%, în timp ce situația cumulată menține procentul la peste 70%. La filiera tehnologică, absolvenții din anul 2014 au obținut aproape 50%, în timp ce situația cumulată a produs un rezultat sub 45%", arată analiza realizată de MEN. Concret, rata de promovare, pe filiere, se prezintă astfel: teoretică — 85,18% (absolvenți 2014), 32,29% (absolvenți promoțiile anterioare), 79,63% (rezultat final cumulat); vocațională — 77,89% (absolvenți 2014), 42,45% (absolvenți promoțiile anterioare), 73,06% (rezultat final cumulat). Cea mai mică rată de promovare se menține la filiera tehnologică, cu 48,35% (absolvenți 2014), 28,53% (absolvenți promoțiile anterioare), 41,76% (rezultat final cumulat). Analiza datelor relevă că există diferențe între nivelul de promovare din mediul urban și cel din mediul rural de peste 15% în rândul absolvenților de clasa a XII-a ai promoției 2014. Astfel, în mediul rural, rata de promovare este de 59,3%, în timp ce în mediul urban este de 75,7%. În ceea ce-i privește pe absolvenții din promoțiile anterioare care au susținut Bacalaureatul în 2014, se constată că rata de promovare în mediul urban este de 31,8% iar cea din mediul rural este de 29,3%. Situația pe județe relevă că rata de promovare cea mai ridicată pentru absolvenții din promoția 2014 s-a înregistrat în județele Cluj — 83%, Brăila — 82,4%, Iași — 81,3% și Suceava — 80,5%. Procentul de promovare cel mai ridicat pentru candidații din promoțiile anterioare s-a înregistrat în județele Cluj — 47% și Brăila — 42%. Per total, cel mai bun rezultat la nivel național (rezultate cumulate) s-a înregistrat în județele Cluj — 75,9%, Brăila — 75,1% și Iași — 74%. La polul opus, cele mai scăzute rezultate pentru promoția din 2014 s-au înregistrat în județele Ilfov — 40,3% și Giurgiu — 48,4%. Pentru promoțiile anterioare, cele mai slabe rezultate, sub 20%, au fost centralizate în județele Ilfov — 13,7%, Giurgiu — 17,7%, Mehedinți —17,8% și Teleorman — 19,3%. Rezultatul total cel mai scăzut pentru cele două categorii de absolvenți s-a înregistrat în aceleași patru județe: Ilfov — 33,5%, Giurgiu — 39,4%, Mehedinți — 47,1% și Teleorman — 49,6%. Un alt segment analizat a fost șansa de reușită a candidaților nepromovați în prima sesiune a anului în care au participat prima oară. În acest caz, datele relevă că aceasta scade proporțional cu timpul scurs de la data absolvirii, ajungând la o reușită de sub 10%, așa cum a fost cazul anului 2009. Din totalul celor care nu au promovat bacalaureatul în sesiunile anului 2009, doar 6,3% au reușit să obțină media 6 într-una dintre sesiunile din anii următori. MEN a menționat că, în cadrul analizei, s-a utilizat sintagma 'candidat unic', ceea ce a presupus că însumarea datelor a ținut cont nu de numărul de participări ale aceluiași candidat la sesiunile din acest an, ci s-a axat pe participarea unică a candidatului, cumulând toate rezultatele sale din sesiunile la care a participat în 2014, acolo unde a fost cazul. De asemenea, analiza a avut în vedere și comparația cu ceilalți ani în ceea ce privește procentul de promovare, distribuția promovării pe mediul urban și rural și pe filiere. Agerpres

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.