Partidele politice au investit puternic în precampania și în campania electorală din acest an, iar rețeaua de socializare Facebook a fost ”preferata” câștigătorilor. Dacă pentru reprezentanții PSD, partidul a fost cel care a sponsorizat promovarea de pe Facebook, situația nu este la fel și pentru Nicușor Dan, câștigătorul Primăriei Capitalei. Edilul a plătit aproape 100.000 de euro din contul lui personal.
Conform datelor oficiale din Facebook Ads, peste 1 milion de euro au fost investiți în ultimele 90 de zile în promovarea postărilor oamenilor politici din România.
Pe primul loc în topul investiților de promovare pe Facebook se află Marcel Ciolacu. Liderul PSD a investit suma de 621,489 lei în ultimele 90 de zile iar sponsor a fost Partidul Social Democrat.
Pe poziția secundă se află Nicușor Dan, care a plătit din contul său personal suma de 428,108 lei pentru a promova postările pe pagina sa de Facebook.
Top 3 este completat de pagina partidului REPER care a investit suma de 373,576 de lei din conturile partidului.
PSD, USR și PNL au plătit campaniile oamenilor săi, Nicușor Dan a plătit din contul personal
PSD, PNL și USR au susținut financiar campaniile de promovare pe Facebook ale reprezentanților săi. În topul investițiilor pe Facebook, singurul care a plătit campaniile de promovare din contul personal a fost Nicușor Dan.
Este de remarcat acest aspect, mai ales că edilul a declarat înaintea campaniei electorale că a fost nevoit să facă un împrumut bancar pentru a se susține în demersul său de câștigare a unui nou mandat la Capitală.
„Pentru moment am împrumutat de la banca la care am cont o parte din banii pentru campania electorală”, spunea primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, in luna mai a acestui an.
AUR și George Simion au investit peste 60.000 de euro
Conform datelor oferite de Facebook, Alianța pentru Unirea Românilor, unul dintre cele mai active partide pe rețelele de socializare, a investit peste 60.000 de euro în ultimele 3 luni din acest an.
Pentru pagina partidului au fost investiți 189,393 lei veniți din conturile AUR.
George Simion, liderul AUR, a investit și el în pagina personală de Facebook aproape 200.000 de lei. Din această sumă, 121,652 de lei au venit din sponsorizarea partidului.
49,616 de lei au fost investiți din conturile liderului AUR.
Comentează