DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

O serie de documentare dedicată oraşelor va debuta la National Geographic pe 21 septembrie: 74% dintre români consideră că explorarea este importantă

My Magazine
National Geographic

O serie de documentare dedicată oraşelor va debuta la National Geographic pe 21 septembrie şi în fiecare marţi şi miercuri, de la ora 21:00, vor fi difuzate episoade din serialele „Cum să construieşti un oraş?” şi „Top 10: Arta Arhitecturii”, dar şi alte filme de gen, conform news.ro

Telespectatorii sunt invitaţi să exploreze cele mai cunoscute oraşe din lume, din perspective noi şi surprinzătoare.

„Cum să construieşti un oraş" aduce în prim-plan geniul creativ al inginerilor din trecut şi al celor contemporani, al oamenilor de ştiinţă, arhitecţilor şi urbaniştilor care au creat oraşe ca Berlin, New York, Paris, Tokyo, Napoli, Sydney, Seattle şi Canberra.

În cadrul „Top 10: Arta Arhitecturii” este expusă istoria celor mai interesante capodopere inginereşti şi arhitecturale din lume şi creatorii acestora, cu ajutorul unor experţi renumiţi. Sunt aduse în faţa reflectoarelor pieţe, stadioane şi arene, muzee şi galerii - adevărate comori arhitecturale, parcuri şi grădini paradis din oraşe din întreaga lume.

Premierele sunt urmate de episoade din seriile documentare ca „Megastadion: Turul Europei”, „Secrete Îngropate cu Albert Lin”, „Oraşe Inteligente”.

Studiu - Cum explorează români

Ca parte din campania dedicată oraşelor, National Geographic a demarat un studiu pentru a înţelege cum explorează românii şi cum s-au modificat obiceiurile de explorare în contextul pandemiei. Cercetarea arată că românii sunt interesaţi să exploreze lumea din jurul lor, cea mai mare parte dintre ei preferă să exploreze călătorind (79,2%). Aproximativ jumătate dintre ei aleg să descopere locuri necunoscute ale României (51,7%), în mod egal spaţii urbane sau natură sălbatică; 74% consideră că explorarea este importantă.

Este de remarcat faptul că domeniul care se bucură de cea mai mare popularitate în rândul românilor atunci cand explorează îl reprezintă poveştile despre oraşe şi realizări umane (40,5%), dar şi cultura şi civilizatia contemporană (39,3%), arată studiul. Explorarea stârneşte emoţii pozitive românilor, precum bucurie (45%) şi curiozitate (38%).

Explorarea în contextul pandemiei

În contextul în care lumea s-a schimbat semnificativ în ultimul an, cercetarea arată că pandemia a afectat activitatea de explorare pentru 67,6% dintre români. Peste jumătate dintre participanţii la studiu au renunţat la un anumit număr de călătorii/ vacanţe (în medie 2) ca urmare a pandemiei, iar 22,7% au ales un alt loc pentru vacanţe.

În general, românii s-au orientat către alte locuri în care călătoria şi explorarea era posibilă, în zone mai aproape de casă, zone care au căpătat o importanţă specială pentru cei pasionaţi de călătorie.

Obiceiuri exploratorii

Mai mult de două treimi dintre cei care călătoresc preferă să exploreze liber, bucurându-se de ce le oferă locurile vizitate, fără o planificare riguroasă, în timp ce restul aleg să îşi planifice în detaliu deplasările.

De asemenea, consumul de media a crescut ca urmare a imposibilităţii de a călători fizic. Astfel, cei care preferă să exploreze prin intermediul media aleg filmele documentare (44,3%), iar tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 24 ani sunt mai inclinaţi spre explorarea digitală faţă de toate celelalte categorii de vârste.

Odată aleasă destinaţia călătoriei, majoritatea românilor preferă confortul propriului automobil atunci când călătoresc (71,6%).

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.