DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

ȘOC - Sergio Marchionne a fost înlocuit la conducerea Fiat Chrysler

Cnet
Sergio Machionne

Directorul general al Fiat Chrysler, Sergio Marchionne, a fost înlocuit cu şeful diviziei Jeep a grupului, Mike Manley, din cauza complicaţiilor majore suferite în urma unei operaţii, transmite Reuters, citat de News.ro.

Producătorul auto a anunţat că Manley, care este de origine britanică şi care răspunde şi de regiunea America de Nord, va continua strategia pe termen mediu prezentată luna trecută de Marchionne, care urma să se retragă din funcţie în aprilie 2019.

Marchionne, în vârstă de 66 de ani, a salvat Fiat şi Chrysler de faliment, după ce a preluat conducerea companiei italiene în 2014.

Sâmbătă, Marchionne a fost înlocuit şi din funcţia de preşedinte şi director general al Ferrari şi preşedinte al producătorului de camioane CNH Industrial, ambele separate de grupul FCA în ultimii ani.

“FCA anunţă cu profundă tristeţe că în timpul acestei săptămâni au apărut complicaţii neaşteptate în recuperarea domnului Marchionne după operaţie, iar acestea s-au înrăutăţit semnificativ în ultimele ore”, potrivit unui comunicat al Fiat Chrysler.

Grupul anunţase la începutul lunii iulie că Marchionne, renumit pentru talentul său de negociator al acordurilor şi dependenţa de muncă, se recuperează după o operaţie la umăr. Dar starea sa s-a înrăutăţit semnificativ în ultimele zile, din cauza unor complicaţii care nu au fost divulgate.

Ferrari l-a numit în funcţia de preşedinte pe preşedintele FCA şi moştenitorul familiei Agnelli, John Elkann, în timp ce Louis Camilleri, membru în board-ul Ferrari, a devenit director general.

CNH a numit-o pe Suzanna Heywood ca preşedinte, în locul lui Marchionne.

Cele trei companii rămân sub controlul familiei Agnelli.

Marchionne intenţiona să rămână preşedinte şi director general al Ferrari până în 2021.

Marchionne a redresat cele mai mari mărci germane şi a revitalizat Chrysler, reuşind acolo unde doi foşti proprietari ai companiei americane, Daimler şi fondul Cerberus, au dat greş.

Acesta a multiplicat de 11 ori valoarea Fiat, prin măsuri precum separarea de grup a CNH Industrial şi Ferrari. Separarea producătorului de componente Magneti Marelli, programată să aibă loc în acest an, ar trebui să crească în continuare capacitatea de generare a veniturilor.

Un negociator dur, cunoscut prin capacitatea de a se impune, Marchionne a obligat General Motors să plătească Fiat 2 miliarde de dolari pentru că nu şi-a exercitat o opţiune de a vinde divizia auto a productorului auto american.

În schimb, profitabilitatea din Europa îşi revine abia acum, iar FCA mai trebuie să se dezvolte în China, în timp ce Alfa Romeo încă nu obţine profit.

În America de Nord, Marchionne a oprit producţia sedanurilor neprofitabile şi a retehnologizat fabricile pentru a construi SUV-uri şi camionete mai profitabile.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.