DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Poliţia Română a demarat o campanie de prevenire a furtului din locuințe

cdn.psychologytoday.com
jaf hot

Poliţia Română şi Mercury 360 au lansat campania de prevenire a furtului din locuinţe "Catalogul de furturi", care urmăreşte conştientizarea riscurilor la care utilizatorii de internet se expun atunci când publică pe reţelele de socializare imagini cu obiecte de valoare sau căi de acces în locuinţele lor.

"Proiectul are ca obiectiv prevenirea spargerilor de locuinţe, prin informarea utilizatorilor activi în reţelele de socializare cu privire la consecinţele publicării de informaţii şi imagini care pot oferi ponturi infractorilor. Pentru a ilustra modul în care operează infractorii, a fost creat un personaj fictiv numit Luis Calificatu care a urmărit zeci de utilizatori de social media, printre care şi opt influenceri, şi le-a transformat pozele personale într-un catalog cu obiecte de vânzare", informează un comunicat al Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR) transmis miercuri AGERPRES.

Citește și: Un medic FACE MIȘTO de avertismentele apocaliptice ale autorităților: Am fi avut sute de mii de morți, ca-n Bulgaria

Cu acordul utilizatorilor "filaţi" pe reţelele de socializare, personajul Luis Calificatu a preluat pozele acestora şi le-a repostat pe profilul său de Instagram, modificate: cu feţele acestora ascunse şi cu obiectele de valoare semnalizate prin descrieri şi preţuri de vânzare la negru.

Campania a fost lansată pe 7 mai, în perioada de izolare în care utilizatorii publicau mai multe poze din locuinţele lor decât de obicei.

Utilizatorii de Instagram au putut vedea comentarii suspecte lăsate de personajul Luis Calificatu la pozele influencerilor. Cei care au fost curioşi să afle cine este au putut vedea pe profilul său un întreg catalog cu poze preluate şi modificate, cu obiecte ale altor utilizatori puse la vânzare, alături de promisiunea "disponibil în curând".

După o serie de reacţii de indignare stârnite pe Instagram, campania a dezvăluit mesajul Poliţiei Române: "Ce e postat, e filat. Ai grijă ce dai din casă!"

Citește și: BREAKING - Judecătorii CCR au decis: Legea privind prelungirea mandatelor primarilor este NECONSTITUȚIONALĂ

Lansarea campaniei va fi urmată de o serie de materiale de informare care ajută utilizatorii să prevină furturile din locuinţe printr-un comportament responsabil în mediul online.

"Evitaţi să faceţi publice pe reţelele de socializare imagini cu obiecte de valoare din locuinţă, configuraţia acesteia şi posibilele căi de acces. Faceţi-vă conturile de pe reţelele de socializare inaccesibile persoanelor necunoscute şi nu dezvăluiţi date personale celor pe care îi cunoaşteţi doar în mediul online. Nu faceţi publică pe Internet plecarea de acasă şi rugaţi vecinii să vă anunţe imediat dacă văd străini în preajma locuinţei dumneavoastră", arată sursa citată.

Poliţiştii mai recomandă cetăţenilor să nu lase bilete în uşă atunci când pleacă de acasă şi să roage un vecin să ia eventualele facturi, înştiinţări sau materiale promoţionale prinse în uşă.

"În cazul în care la uşă se prezintă persoane care vând sau cumpără diferite produse, evitaţi-le şi nu le permiteţi accesul în locuinţă. Când părăsiţi locuinţa, verificaţi dacă aţi încuiat uşa apartamentului, ferestrele, uşa de la balcon. Închideţi bine ferestrele apartamentelor situate la parter, la primul şi ultimul etaj; dotarea cu gratii dă un plus de siguranţă", se mai arată în sfaturile oferite de IGPR.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.