Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente, Ana Maria Pătru, afirmă că o campanie de informare despre votul obligatoriu ar trebui susţinută în aşa fel încât o eventuală introducere a unui astfel de vot "să reflecte nu doar opţiunea decidenţilor politici, ci şi pe cea a cetăţenilor" și nu exclude o astfel de variantă pentru România.
Citește și: Victorie FABULOASĂ pentru Simona Halep, la Cincinnati
Citește și;: Băsescu a ales să fie Garantat Vanghelie. Ultima 'achizitie' a PMP/ SURSE
Citește și: Denunțuri EXPLOZIVE la DNA, care îl înfundă pe Tăriceanu
Citește și: Un mare artist român a murit: Melodia care l-a făcut celebru și pe care o știu toți / VIDEO
”Trebuie ştiut că în Europa sunt câteva ţări unde votul obligatoriu este legiferat şi dă rezultate, în sensul că prezenţa la vot este mereu ridicată: Grecia, Cipru, Belgia, Luxemburg. Sunt însă şi ţări, precum Malta sau Suedia, în care votul nu este obligatoriu, dar prezenţa la urne este mai mare decât în statele în care legea prevede obligativitatea votului.
Pentru ţara noastră cred că o campanie de informare pe această temă ar trebui să fie susţinută de o manieră care să permită ca o eventuală adoptare a votului obligatoriu să reflecte nu doar opţiunea decidenţilor politici, ci şi pe cea a cetăţenilor”, a declarat Ana Maria Pătru, pentru Agerpres.
Președintele AEP arată că prezența la vot este tot mai scăzută în România și este posibil ca și la alegerile parlamentare să avem aceeași soartă.
”Absenteismul a devenit un fenomen îngrijorător în toată lumea. În Europa, cel mai pregnant acesta se manifestă la alegerile europarlamentare, dar este des întâlnit şi la scrutinele naţionale din statele UE, iar România nu face excepţie. Iată, chiar şi la alegerile locale, unde prezenţa era, de regulă, de peste 50%, anul acesta rata absenteismului a depăşit 50 de procente. Din 1990 încoace, prezenţa la vot a scăzut constant, seria fiind întreruptă de alegerile prezidenţiale din 2014, când au venit la vot 62% dintre alegători. Cauzele sunt multiple, dar aş lăsa sociologii să le analizeze.
Autoritatea are soluţii şi este şi îndrituită să facă campanii de informare a cetăţenilor, dar cred că foarte mult ne-ar ajuta să vină lângă noi mass-media pentru ca informaţia să fie mai uşor diseminată şi să ajungă mai aproape de cetăţean”, susține președintele AEP.