Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Primavara politica

Cateva principii ale propagandei :

Principiul metodei de transmitere : punerea diversilor adversari intr-o singura categorie ori personificare, pentru a extinde convingerea ca "toti sunt la fel".

Principiul banalizarii : propaganda trebuie sa fie populara si adaptata la nivelul celor mai putin inteligenti. Nivelul spiritual va fi situat cu atat mai jos cu cat masa de oameni e mai numeroasa. Capacitatea maselor largi de a asimila este foarte limitata, puterea de intelegere mica, in schimb deficitul de memorie este mare. De aceea propaganda eficienta trebuie sa se limiteze la putine idei, iar acestea sa fie transmise prin formule stereotipe, cat timp este necesar, pana cand ultimul dintre ascultatori va pricepe ideea.

Principiul transfuziei : aproape in majoritate oamenii (poporul) sunt atat de feminini in ceea ce priveste natura opiniilor lor, incat gandirea si actiunile le sunt guvernate mai degraba de senzatii si sentimente, decat de consideratii motivate.

Probabil recunoasteti regulile de mai sus si le vedeti aplicate in ultimii ani - "PSD si PNL, aceeasi mizerie", "toti politicienii sunt hoti", "jos comunismul"; discursuri/posturi TV ultra-populiste; crearea unor emotii, inflamarea lor prin mediul online/mass-media si folosirea acestor emotii pentru a scoate oamenii in strada, pentru cauze generate artificial.

Ironia face ca aceste principii sa nu fie "inventii" ale unor strategi contemporani. Ele au fost emise si folosite de catre Goebbels sau Hitler (Mein Kampf).

In primii 10-15 ani de dupa Revolutie, politicul si-a extins sfera de influenta la toate nivelurile si-n toate mediile. Pentru a stopa acest fenomen, s-a aplicat o strategie graduala, desfasurata pe parcursul mai multor ani.

Etapele si instrumentele folosite :

- impunerea tinerilor; tot politicieni, dar prezentati ca avand o "noua viziune"

- independentii; majoritatea provenind din politic, dar la momentul respectiv fara afiliere

- ultima etapa - tehnocratii; complet rupti de politic, prezentati ca specialisti in domeniile lor si - cel mai important - adusi la putere prin "vointa maselor".

Toate acestea au fost sustinute si dublate de diverse sloganuri si idei propagate, absolut necesare acceptarii de catre popor a schimbarilor : politicienii "batrani" sunt tributari comunismului; clasa politica fura; coruptia ucide; justitia e in pericol, politicienii deturneaza voturile, deci masele trebuie sa-si impuna chiar si cu forta vointa (intre alegeri), prin miscari de strada.

La succesul strategiei a contribuit din plin si totala incapacitate a partidelor de a pregati esaloane secunde de lideri viabili.

Acum s-a ajuns la punctul zero al acestei resetari si vedem deja semnele revenirii in forta a politicului. Urmeaza un nou ciclu, care va dura mai mult sau mai putin - in functie de cat si-au invatat politicienii lectia si au inteles importanta functiei publice.

 

 

COMENTARIUL ESTE ASUMAT DE AUTOR
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.