Prioritatea ZERO pentru Ministerul Educației trebuie să fie EVALUAREA și ACREDITAREA Școlilor Doctorale, ierarhizarea programelor de studii și clasificarea universităților.
Prioritățile Guvernului pentru anul universitar 2016-2017 trebuie să țină cont de calitatea studiilor, ierarhizarea programelor universitare, finanțarea pe criterii de performanță, echitate pentru studenții din medii defavorizate și asigurarea criteriilor de etică universitară.
Anul universitar 2016-2017 a început cu o restanță moștenită de la Guvernul Ponta: lipsa acreditărilor pentru Școlile Doctorale. De la adoptarea Legii Educaţiei Naţionale (2011) şi până în prezent, Școlile Doctorale nu au fost evaluate extern pentru a primi acreditare.
Autorizarea provizorie, acordată de Ministerul Educației pentru anul universitar 2016-2017, nu rezolvă o serie de alte probleme ce țin de calitatea programelor de studiu, etica academică, desfășurarea examenelor de finalizare a studiilor doctorale. Prin urmare, Ministerul Educație trebuie să demareze, conform legii, procedurile de evaluare si acreditare a Școlilor Doctorale, ierarhizare a programelor de studii si clasificare a universităților.
Fără această procedură, risipa publică nu va putea fi stopată, iar calitatea diplomelor va fi, la nivel de ansamblu, sub semnul întrebării.
Universitățile și școlile doctorale, atunci când înmatriculează studenți noi, trebuie să țină cont de cerințele de pe piața muncii, de nevoile reale și să-și îndrepte programele universitare, doctorale și de cercetare către cerințele mediului economic național și internațional.
Acesta ar trebui să fie criteriul de care să se țină cont în momentul acreditărilor și acordării de autorizații.