Asaltul producătorilor chinezi de mașini electrice asupra pieței europene este considerată un factor de risc de către giganții auto din UE. România este una dintre cele mai tentante piețe pentru investitorii auto, iar contactele recente dintre București și Beijing ar putea determina producătorii chinezi să vină inclusiv în țara noastră, informează Euronews.
Producătorii chinezi de mașini au nevoie de noi fabrici în Europa pentru a evita tarifele pe care Uniunea Europeană vrea să le aplice pentru importurile de vehicule electrice din spațiul extracomunitar. Mutarea producției în state europene ar putea diminua avantajul pe care-l au față de producătorii tradiționali din spațiul comunitar când vine vorba despre costul de producție și prețul de achiziție, relatează Autonews.
Mașinile electrice chinezești fabricate în Europa sunt noua amenințare pentru producătorii europeni. Unii dintre ei aleg să încheie parteneriate cu chinezii, pentru a nu ajunge în situația de a-și închide unitățile de producție, pe fondul scăderii vânzărilor de automobile la nivel mondial.
UE vrea sǎ crească taxele pentru mașinile electrice chinezești
În condițiile în care UE vrea să crească taxele pentru mașinile electrice chinezești cu până la 48%, producătorii din China încheie parteneriate cu industria locală europeană, în așa fel încât vehiculele pe care le fabrică să fie considerate produse fabricate pe piața comunitară. În lipsa unor astfel de măsuri, mașinile electrice chinezești s-ar scumpi cu mii de euro, ceea ce ar face ca interesul clienților europeni să scadă.
Asaltul producătorilor chinezi de mașini electrice asupra pieței europene este considerată un factor de risc de către giganții auto din UE. Unii dintre ei aleg să încheie parteneriate cu chinezii, pentru a nu ajunge în situația de a-și închide unitățile de producție, pe fondul scăderii vânzărilor de automobile la nivel mondial.
China, implicată într-o dispută comercială la nivel global
Acesta este doar un aspect al unei dispute comerciale mai ample, la nivel global. Statele Unite au impus tarife de 100% pentru importurile de vehicule electrice din China. Există tensiuni între cele mai mari două economii ale lumii, în condițiile în care industria auto chineză a crescut rapid, parțial datorită subvențiilor acordate de Guvernul de la Beijing.
În schimb, abordarea UE este mai puțin fermă. Blocul comunitar are nevoie de vehicule electrice ieftine pentru a îndeplini obiectivul stabilit pentru 2035 de a elimina treptat vânzările de autovehicule cu combustie. Cu toate acestea, creșterea vânzărilor a încetinit, fiind afectată de eliminarea unor ajutoare guvernamentale. ID.3 de la Volkswagen, de exemplu, se vinde la aproximativ 37.000 de euro, față de modelul Dolphin produs de chinezii de la BYD, are un preț de aproape 33.000 de euro.
Producătorii de vehicule electrice din China au acaparat până acum mai puțin de 10% din piața din Europa. Nio și Xpeng s-au extins rapid în statele europene, datorită rețelelor lor de stații de încărcare rapidă.
Grupul SAIC, care deține MG, cea mai vândută marcă chineză în Europa, a anunțat că va lua o decizie în privința producției pe plan european. Această companie chineză poartă discuții cu Guvernul spaniol cu privire la locul în care ar urma să construiască prima sa unitate de producție în Europa.
Volvo, producătorul auto suedez deținut de Geely, a accelerat planurile de a construi noul său model EX30 în Ghent, Belgia, în plus față de fabrica sa din China.
Comentează