Raport: Directorii executivi accelerează eforturile de tranformare digitală, dar tot nu ţin pasul cu clienţii

Autor: Anca-Adriana Huza

Publicat: 02-11-2022

Actualizat: 02-11-2022

Article thumbnail

Sursă foto: Facebook

Cea mai mare parte de directorilor executivi (95%) susţin că accelerează eforturile de transformare digitală, însă 97% dintre aceştia consideră că aceste eforturi le permit doar să ţină pasul, nu să obţină o nouă creştere şi să atingă relevanţa pentru clienţi, relevă rezultatele unui raport de specialitate.

În acest context, 95% dintre respondenţi au recunoscut faptul că proprii clienţi se schimbă mai repede decât pot companiile pe care le conduc să-şi schimbe afacerile, potrivit Agerpres.

Raportul realizat de Accenture, intitulat "The Life Centricity Playbook: Proven Strategies for Growth Through Relevance", a identificat cinci modalităţi distincte şi dovedite prin care companiile axate pe stilul de viaţă al clienţilor se transformă pentru a creşte în ciuda incertitudinii.

Astfel, un prim punct de referă la dobândirea unei înţelegeri profunde a oamenilor: companiile care procedează în acest mod au cu 16% mai multe şanse de a atinge cele mai ridicate niveluri de creştere a profitabilităţii, respectiv cu 19% mai multe şanse de a atinge cele mai ridicate niveluri retenţie a angajaţilor.

Totodată, companiile care se concentrează pe o creştere durabilă prin furnizarea de valoare pentru clienţi, socială, de mediu şi pentru angajaţi prezintă cu 26% şanse mai mari în a-şi atinge cele mai ridicate niveluri de creştere a cotei de piaţă, şi cu 24% mai multe şanse de a atinge cele mai ridicate niveluri de valoare în ceea ce priveşte calitatea relaţiei cu clienţii.

Conform raportului, firmele care îşi folosesc tehnologia şi talentul în mod creativ în contexte noi, depăşind structura industriei lor şi intrând într-un ecosistem mai larg de satisfacere a nevoilor clienţilor, au cu 32% mai multe şanse de a atinge cele mai ridicate niveluri de creştere a veniturilor din noi investiţii şi cu 29% mai multe şanse de a intra pe piaţă într-un timp mult mai scurt.

De asemenea, companiile care proiectează interacţiuni simple, dar semnificative în cadrul unui continuum de experienţă unificat, adăugând cea mai mare cantitate de valoare cu cea mai mică întrerupere, pot avea cu 26% şanse mai numeroase pentru a atinge cele mai bune niveluri de satisfacţie a clienţilor, precum şi cu 26% mai multe şanse de a se apropia de cele mai ridicate niveluri în ceea ce priveşte lansarea de produse noi pe piaţă.

Potrivit sursei citate, companiile care utilizează un mix între echipe umane şi maşini pentru a fructifica talentele, a unifica sistemele şi platformele de flux de lucru, dar şi pentru a crea organizaţii agile prezintă cu 28% mai multe şanse de a atinge cele mai ridicate niveluri de creştere a veniturilor, respectiv cu 23% mai multe ocazii în a atinge cele mai ridicate niveluri de creştere a profitabilităţii.

Raportul menţionat este al doilea studiu global dintr-o serie de rapoarte de cercetare care durează un an şi care se concentrează pe îndrumarea companiilor să înţeleagă nevoile clienţilor ca nouă abordare pentru o creştere durabilă şi relevanţă pe termen lung.

Cercetarea Accenture, care a inclus peste 1.700 dintre cei mai importanţi directori executivi din 14 ţări şi 19 industrii, s-a desfăşurat în perioada februarie - august 2022.

Accenture este o companie globală de servicii profesionale, cu experienţă în digital, cloud şi securitate, cu prezenţă în peste 120 de ţări.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri