Psihologul Aleksandr Kogan, creatorul aplicaţiei folosite de compania de consultanţă Cambridge Analytica pentru a colecta datele a 50 de milioane de utilizatori ai Facebook, a dat asigurări marţi că testele de personalitate pe care le-a pus la dispoziţia companiei de consultanţă erau "foarte inexacte" şi "nu tocmai" relevante pentru a fi folosite în campanii politice, relatează Press Association şi Reuters.
"Ideea că aceste informaţii sunt exacte este, aş zice, ridicolă din punct de vedere ştiinţific" - a declarat Kogan în faţa comisiei pentru informatică, media, cultură şi sport a Camerei comunelor, care a lansat o anchetă pe marginea acestui scandal, scrie AGERPRES.
Citește și: Dragoș Pătraru ar putea fi „executat”! Anunțul făcut de realizator
El a insistat că Facebook dispune oricum de instrumente capabile să ajute grupuri de campanie să trimită mesaje publicitare direcţionate, fără să mai fie nevoie de alte informaţii specifice privind personalităţile utilizatorilor.
Compania mamă a Cambridge Analytica, SCL, l-a plătit pe Kogan cu sute de mii de lire pentru a colecta date pe Facebook folosind teste de personalitate, notează PA. Întrebat de comisie care a fost valoarea muncii sale pentru SCL, Kogan a replicat: "În baza a ceea ce ştim acum, nimic".
Citește și: Dezastru pentru H&M! De peste 40 de ani nu s-a întâmplat asta
El l-a acuzat, de asemenea, pe fostul director al Cambridge Analytica, Alexander Nix, că a minţit când a fost audiat de aceeaşi comisie, în februarie, atunci când a spus că societatea sa nu a primit niciun fel de informaţii de la firma sa, Global Science Research.