Anul 2019 va fi unul esențial pentru publisheri și platformele media în ceea ce privește recuperarea credibilității, după o perioadă lungă în care s-au confruntat cu critici legate de calitatea conținutului, experiența utilizatorilor și protecția datelor personale, se arată într-un raport Reuters, potrivit mediafax.
Multe dintre rețelele media terțe marchează și evidențiază conținuturile de calitate, după ce au implementat noi standarde ce permit diferențierea informațiilor importante și reale de știrile false, se arată în ediția de anul acesta a "Digital News Project", realizat de Reuters Institute și University of Oxford, un raport ce are ca temă "Tendințe și predicții în jurnalism, media și tehnologie în 2019".
În același timp, platformele media își reconfigurează algoritmul pentru a putea identifica conținuturile cu adevărat importante.
Aceste schimbări nu vor rezolva imediat problema dezinformării, dar vor constitui o bază pentru viitor, se arată în raport.
Orientarea spre modelul de business care presupune conținuturi cu plată este o altă modalitate de a livra informație de calitate și chiar și mulți dintre publisherii noi, care se bazează pe încasările din publicitate, se concentrează pe conceptul de loialitate și construirea unor relații pe termen lung.
Colaborarea dintre publisheri poate, de asemenea, duce la amplificarea impactului și reducerea costurilor.
Noi oportunități se deschid pentru formulele grafice provocatoare, dar și pentru jurnalismul audio, dar toate aceste tendințe nu vor fi "un panaceu" pentru o industrie media aflată într-o stare fragilă de mai mulți ani.
Mai multe organizații media se vor confrunta cu probleme financiare din cauza situației economice globale, se arată în același raport.
Autorii mai spun că platformele tehnologice vor rămâne într-o poziție moderată și defensivă, în lumina noilor reglementări în domeniu.
Iar inteligența artificială oferă noi modalități de a livra informațiile, de a împacheta și a distribui conținuturile.
Raportul a fost realizat pe baza interviurilor cu 200 de persoane din poziții cheie din companii media, print, online, audiovizual public și privat din 28 de țări.
Comentează