Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Scrisoare deschisă pentru premier și ministrul de Interne: Inspectoratul General pentru Imigrări tergiversează eliberarea permiselor pentru muncitorii străini

stiripesurse.ro
coada la imigrari

Inspectoratul General pentru Imigrări tergiversează eliberarea permiselor pentru muncitorii străini, susține președintele Partidului Ecologist Român, Dănuț Pop. Prin intermediul unei Scrisori deschise adresate premierului Nicolae Ciucă și ministrului de Interne Lucian Bode, șeful PER arată cum funcționari ai statului român au instituit și mențin o birocrație fără sens care blochează întregul proces chiar în momentul în care antreprenorii români au mare nevoie de mână de lucru.

SCRISOARE DESCHISĂ

Către premierul României, domnul Nicolae- Ionel Ciucă,

Către ministrul de Interne, Lucian Bode,

Având în vedere ultimele pozitionări pe teme economice ale guvernului, Partidul Ecologist Român vă aduce la cunostință o serie de problematici pe care angajatorii le identifică in legătură cu serviciul public prestat de Inspectoratul General pentru Imigrări pentru eliberarea avizelor de muncă și a permiselor de ședere în scop de muncă eliberate străinilor. Solicitările noastre sunt de natură să sprijine oamenii de afaceri si investitorii români și să aducă forța de muncă necesară creșterii economice pe care ne-o dorim cu totii.

1. Inspectoratul General pentru Imigrări, ca instituție publică, întârzie în mod voit, soluționarea cererilor de solicitare a avizelor de muncă pentru cetățenii străini. Durata de procesare a cererilor la Direcția pentru Imigrări a Municipiului București și Serviciul pentru Imigrări Ilfov a ajuns la 4-5 luni de la depunerea on-line pe aplicația PORTAL IGI.

IGI NU PRIMESTE CERERI DECÂT PRIN APLICATIA ON-LINE MENTIONATĂ.

La data incărcării in aplicația Portal toată documentația solicitată (intre 30 și 40 pagini) trebuie să fie completă. De luni intregi, în acest an, IGI programează după 3 luni aceste cereri pentru primire la ghiseu, iar acum a ajuns la 4 luni, după care durează etapa de solutionare, potrivit legii, de 30 sau 45 zile!

De la data încărcării în aplicația Portal IGI, următoarele acte emise de alte instituții publice și solicitate de IGI expiră, după cum urmează:

a) Adeverința eliberată de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă expiră în 60 de zile de la eliberare.

b) Certificatul de atestare fiscală expiră la 30 zile de la eliberare.

c) Certificatul constatator este valabil, potrivit IGI, doar 90 zile.

d) Cazierul judiciar al străinului din țara de origine expiră după 3 luni sau 6 luni ori 1 an. In cazul celor care expiră în 3 luni, angajatorul trebuie sa se preocupe de eliberarea unui nou cazier, apostilarea sau supralegalizarea lui, traducerea si din nou legalizarea în România.

Toate documentele menționate trebuie să fie valabile și la data incărcării în Aplicația Portal și la data programată de către IGI pentru primirea fizică a cererilor, adică după 4-5 luni. În această situație sunt mii de cereri!

Situația menționată crează probleme Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă intrucât dublează volumul de muncă a acestei instituții publice cu mii de cereri pentru care se cere eliberarea unei noi adeverințe în locul celei expirate, Oficiului Național al Registrului Comerțului pentru eliberarea unui nou certificat constatator și Agenției Naționale de Administrare Fiscală, prin sucursalele sale, pentru eliberarea unor noi certificate de atestare fiscală.

De asemenea, crează mari probleme angajatorilor pentru că trebuie să solicite noi caziere din țara de origine, care trebuie să parcurgă din nou procedura de apostilare sau supralegalizare și practic să reia tot procesul din nou.

Angajatorul, român sau străin, depune la IGI DE DOUĂ ORI documentația cerută ( odată în aplicația on-line și după 3-4 luni fizic la ghișeu) pentru obținerea UNUI SINGUR AVIZ DE MUNCĂ ceea ce considerăm a fi abuz din partea acestei instituții. Și nu este un caz sau două ci mii de cazuri!

Această situație la nivelul Inspectoratului General pentru Imigrări generează probleme pentru alte 3 instituții publice (menționate), incărcănd artificial volumul de muncă al acestora, probleme tuturor investitorilor din țară și implicit străinilor care consideră că pot lucra cinstit in România. Guvernul României și-a asumat sprijinirea investitorilor prin facilitarea obținerii forței de muncă străine, dar in realitate procedurile desfășurate de IGI împiedică acțiunea Guvernului.

2. Spațiul de lucru pentru acest serviciu public este total inadecvat la nivelul municipiului București și județul Ilfov. La Serviciul pentru Imigrări Ilfov activitatea de primire și solutionare a cererilor se desfășoară intr-un CONTAINER, cu multe probleme de igenizare. In acest spațiu de 3x4 m se primesc cereri pentru reintregire familie, invitații, avize de muncă, eliberari de permise pentru afaceri, studii, muncă. Spațiul pentru lucrul cu publicul este total insuficient, necivilizat si foarte aglomerat.

Același lucru se poate spune si despre spatiul de lucru cu publicul al Direcției pentru Imigrări a Municipiului București. De fapt containerul menționat ca loc de lucru cu publicul al S.I. Ilfov a fost adus și amplasat in curtea ingustă a Direcției pentru Imigrări a Municipiului București din str. Nicolae Iorga nr. 27-29, fapt ce aglomerează nespus intreg spațiu de lucru al celor 2 instituții ale IGI. La București, unde sunt inregistrați cei mai multi străini din România, lucrul cu publicul se desfășoară într-un spațiu de 6-7 ghișee (ar fi necesare cel putin 20) insalubru, inadecvat lucrului cu publicul.

3. Personalul instituției este subdimensionat, neorganizat, cu o prezență la ghișeu care nu vine în sprijinul ințelegerii, consilierii, indrumării angajatorilor sau altor cetățeni străini, sau români care au nevoie de comunicare, ințelegere și empatie și nu face față volumului de muncă crescut.

Față de situația prezentată vă rugăm să aveți in vedere următoarele:

1. Luarea măsurilor necesare pentru respectarea cadrului legal de primire a cererilor, inclusiv prin aplicația Portal , si soluționarea lor in termenul prevăzut de lege de 30 până la 45 de zile în cazul avizelor de muncă eliberate angajatorilor.

2. Luarea măsurilor necesare pentru realizarea unui spațiu de lucru cu publicul la nivelul municipiului București și Ilfov pentru cetățenii  străini, civilizat, modern, primitor, adecvat activităților publice. Se poate lua exemplul lucrului cu publicul de la DRPCIV sau structurii de pasapoarte.

3. Luarea măsurilor necesare pentru redimensionarea personalului care lucrează cu publicul în sensul măririi numărului acestuia in echilibru cu volumul de muncă anticipat

(ne referim la numărul de străini acceptați la muncă în România în acest an -100.000) pentru soluționarea cererilor în termenul prevăzut de lege.

Vă rugam sa rezolvati de urgență problemele sesizate de noi şi solicităm asigurarea unui serviciu public decent la Inspectoratul General pentru Imigrari.

Cu stimă,

Dănuț Pop

Președinte PER

content-image

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.