DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Situație incredibilă la granițe: Coloanele de camioane se întind pe o distanță inimaginabilă, un record după 1990

www.news.ro
camioane cozi graniță

Coloanele de camioane formate marţi la frontiera cu Ungaria au lungimi record după 1990, respectiv peste 23 de kilometri pe autostradă, înainte de Vama Nădlac II, şi peste 20 de kilometri pe DN 79A, înainte de Vărşand, şoferii aşteptând până la 13 ore pentru a putea intra în ţară. În al doilea caz, pe drumul naţional se circulă pe o singură bandă în ambele sensuri, din cauză că una este blocată de TIR-uri.

Marţi, mii de camioane au ajuns la frontiera cu Ungaria pentru a intra în Spaţiul Schengen, după trei zile de interdicţie în ţara vecină pentru transportul de mare tonaj, astfel că s-au format coloane fără precedent după 1990.

Citește și: Un cunoscut jurnalist a RĂBUFNIT la adresa PSD, după cererea procurorului general în dosarul Revoluției: 'Ar fi trebuit să lucreze la asta si deveneau eroi'

La intrarea în Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Nădlac II, coloana de TIR-uri a ajuns la 23 de kilometri la ora prânzului, în timp ce dimineaţă la ora 7.00 era de zece kilometri. Astfel, autostrada pan-europeană este ocupată între Pecica şi Nădlac pe prima bandă şi banda de urgenţă, circulându-se pe o singură bandă spre graniţă.

Oficial, timpul de aşteptare pentru control, conform Poliţiei de Frontieră, este de şapte ore, însă sunt şoferi care stăteau deja de 11 ore şi nu trecuseră frontiera la ora prânzului.

Şi la Vărşand, situaţia s-a înrăutăţit în ultimele ore. Marţi dimineaţă se aşteptau 500 de minute, însă la ora prânzului Poliţia de Frontiera anunţa, prin aplicaţia online de monitorizare a traficului, că se aşteaptă 800 de minute pentru control, adică peste 13 ore, ceea ce este fără precedent. Coloana de automarfare trece prin câteva localităţi pe DN 79A, fiind lungă de peste 20 de kilometri. Astfel, pe drumul naţional se circulă în ambele sensuri doar pe o bandă, pentru că cea cu sensul spre graniţă este ocupată de TIR-uri.

La Nădlac I, pe DN 7, se aşteaptă aproximativ trei ore şi jumătate, iar la Borş, în Bihor, se aşteaptă mai mult de cinci ore, în timp ce la Petea (Satu Mare), patru ore.

”În primele zece ore de la ridicarea restricţiilor, prin punctele de trecere de la frontiera de vest a României aflate pe raza judetelor Arad, Bihor şi Satu Mare, s-au efectuat formalităţile de frontieră pentru un număr de aproximativ 4.000 de automarfare, din care aproximativ 3.100 pe sensul de ieşire din ţară. Mentionăm că timpul alocat pentru efectuarea controlului unui automarfar, de poliţiştii de frontieră români, se păstrează în media de 2-5 minute/camion”, precizează Poliţia de Frontieră într-un comunicat remis marţi.

Sute de camioane se adunaseră, marţi dimineaţă, în vămile de la graniţa cu Ungaria, ţară care a ridicat luni la ora 23,00 restricţiile pentru traficul greu impuse trei zile, în perioada Paştelui Catolic. Aglomeraţia de la frontiera cu Ungaria va dura cel puţin 24 de ore, timp în care alte sute de camioane vor ajunge la graniţă.

Citește și: Veste imensă pentru acţionarii unei importante bănci: Dividende de sute de milioane

Tranzitarea punctelor de trecere a frontierei de autoturisme şi autocare nu este afectată de aglomeraţia de pe arterele dedicate camioanelor.

Ungaria interzice accesul vehiculelor grele în zile libere legale. În mod obişnuit, după restricţiile care se aplică în weekend, la Nădlac II coloanele de camioane ajung la 10 – 15 kilometri, acestea staţionând pe autostrada pan-europeană. Timpii de aşteptare pentru control ajung până la zece  ore în zilele de luni, anunță News.ro.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.