Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Studiourile Pixar realizează o continuare a filmului de desene animate Finding Nemo

film

La 13 ani după succesul înregistrat de filmul "Finding Nemo", studiourile Pixar realizează o continuare, aducând de această dată în prim-plan un personaj secundar în prima peliculă, peştele amnezic Dory, informează joi AFP. 

"Finding Nemo", odiseea submarină a peştelui superanxios Marlin, plecat să îşi găsească fiul dispărut, Nemo, a câştigat un premiu Oscar şi a avut încasări de aproape un miliard de dolari în 2003. Noua peliculă, "Lumea lui Dory", recurge la vocile unor celebrităţi ca Ellen DeGeneres, Idris Alba şi Diane Keaton, prezentând epopeea tovarăşei zăpăcite a lui Marlin, peştişorul albastru Dory, plecată în căutarea propriei familii. 

Într-o perioadă în care la Hollywood se realizează continuări ale multor filme, produse în mare parte de studiourile Disney, compania mamă a Pixar, 13 ani între două filme pare o eternitate, ţinând seama că, pe măsura trecerii timpului, ataşamentul publicului faţă de o poveste sau nişte personaje poate scădea. "Naşul III", lansat în 1990, la 16 ani după precedentul film recompensat cu Oscar, a fost un eşec, iar "Zoolander 2", proiectat în luna februarie, la 15 ani după primul, a trecut neobservat. Fără a mai vorbi de "Bambi II", "Blues Brothers II", care au avut aceeaşi soartă. 

Alte producţii au ieşit totuşi din acest tipar, de exemplu "Creed" şi "Mad Max: Fury Road", lansate la zece ani după primele, care s-au bucurat de succes la critici, public şi în box office. De menţionat şi "Star Wars: The Force Awakens", care a înregistrat un record de încasări în Statele Unite, la zece ani după episodul precedent, lucru care demonstrează măiestria de marketing a Disney. 

Jeff Bock, expert în box office la Exhibitor Relations, se aşteaptă ca "Lumea lui Dory", care va fi lansat la jumătatea lunii iunie, să fie un succes al verii şi să înregistreze încasări de un miliard de dolari. 

La filmul de desene animate au participat aproape 250 de persoane, una din marile provocări fiind introducerea progreselor din ultimii 13 ani în animaţia digitală, rămânând fidel însă universului vizual iniţial. În scena întâlnirii dintre Marlin şi Dory, de exemplu, prezentată în cele două filme, diferenţa este evidentă: în prima peliculă, apa este invizibilă şi fără textură, universul submarin fiind evocat prin mişcările algelor şi ale înotătoarelor peştilor. În "Dory" se pot observa salinitatea mării şi planctonul, efectele optice ale apei, jocul de umbră şi lumină al soarelui pe alge şi recife, bulele de aer, nisipul mişcător etc. 

Prezentatoarea TV Ellen DeGeneres este cea care îşi împrumută din nou vocea lui Dory.AGERPRES

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.