Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

STUDIU - Cumpărăturile on-line din magazinele româneşti au crescut cu 21%

online shopping

Vânzările on-line vor atinge 4 trilioane de dolari în anul 2020, de la 1.6 trilioane de dolari cât au fost în anul 2016. Vânzările on-line la nivelul UE au rate de creștere similare. De asemenea tot mai mulți consumatori fac achiziții on-line (servicii sau produse) pe plan internațional, se arată într-un comunicat al Infocons remis ŞTIRIPESURSE.RO.

Citeşte şi: Contract de MILIOANE de euro, SEMNAT în prezenţa lui Tudose, înainte de şedinţa CEX

Situația cumpărăturilor on-line:

Din propria țară : 28% în anul 2008 față de 49.1 % în 2016;

Altă țară a Uniunii Europene : 6.2 % în anul 2008 față de 17.5 % în anul 2016 ;

O țară din afară spațiului european : 4 % în anul 2008 față de 11.3 % în anul 2016;

În cazul achizițiilor on-line, consumatorii sunt puși într-o poziție slabă față de comerciant ținând cont de: nu au contact direct cu acesta, nu pot analiza fizic produsul înainte de achiziționare, trebuie să se efectueze plata aferentă produsului înainte de livrarea acestuia. Pe piața internațională însă regulile pot diferi, distanțele sunt uriașe și consumatorii pot ajunge în afara UE fără a fi conștienți de acest lucru.

Pentru cumpărăturile on-line din afara spațiului Uniunii Europene consumatorii se confruntă cu două probleme majore, conform studiului realizat de BEUC și VZBV:

Lipsa informațiilor esențiale la etapa de pre-achiziție. Informațiile furnizate de comercianți sunt incoerente și consumatorilor din UE nu li se oferă niciun ajutor pentru a înțelege reducerea drepturilor acestora atunci când fac cumpărături în afara UE;

Lipsa unor mijloace accesibile pentru a acționa atunci când ceva nu merge, cum ar fi un sistem accesibil, independent de soluționare a litigiilor. Acest lucru face practic imposibilă rezolvarea problemelor.

Europenii care achiziționează bunuri și servicii din afară Uniunii Europene nu dispun de protecție. Această lipsa persistă pe parcursul "călătoriei consumatorilor". De exemplu, există diferențe din unct de vedere legislativ privind clauzele contractuale abuzive, nelivrarea produselor și despăgubirea.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.