DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Studiu: Munca de acasă reduce nivelul de stres pentru Generaţiile Millennials şi Z

Marius Sescu
munca de acasa

Programul de lucru flexibil, implementat pe scară largă pe fondul pandemiei de COVID-19, ar putea reprezenta o soluţie pentru reducerea nivelului de stres pe care îl resimt tinerii, reiese din cel mai recent studiu Deloitte Millennial Survey.

Potrivit documentului, aproape 70% dintre Millennials şi 64% dintre exponenţii Generaţiei Z susţin că posibilitatea de a lucra de acasă în viitor ar scădea stresul, potrivit agerpres.ro.

Citește și: Medicul Răzvan Constantinescu s-a dezlănțuit la adresa lui Radu Tudor: ‘Oligofrenul emitent’

Ponderea celor care spun că sunt stresaţi în cea mai mare parte a timpului a scăzut în timpul pandemiei în cazul ambelor categorii faţă de rezultatele primului sondaj, de la 50% la 42% pentru Millennials şi de la 52% la 44% pentru cei din Generaţia Z, pe fondul încetinirii activităţii din perioada stării de urgenţă.

Situaţia financiară rămâne, însă, un factor de stres pentru Millennials, mai ales pentru cei care şi-au început cariera la debutul crizei financiare din 2008, iar acum se confruntă cu o nouă recesiune. Din sondajul derulat anterior pandemiei a reieşit că mai mult de 50% dintre ei estimau o înrăutăţire a situaţiei lor financiare în anul care urma, iar ponderea acestora a crescut la 61% după răspândirea virusului.

"Tinerii, în special cei din generaţia Millennials, simt tot mai mult nevoia de stabilitate, tendinţă manifestată încă dinainte de pandemie. Din primul sondaj reiese că cei care vor să rămână alături de angajatorul lor timp cinci ani sau mai mult sunt mai numeroşi decât cei care vor să îl părăsească în următorii doi ani. Această situaţie este o premieră de la includerea acestei întrebări în studiu, în urmă cu patru ani. Ponderea celor care ar pleca în doi ani sau mai puţin a scăzut de la 49% la 31%, iar a celor care vor să rămână pe termen lung a urcat de la 28% la 35%. Cei din Generaţia Z sunt dispuşi să îşi schimbe locul de muncă mai des, însă doar jumătate vor să o facă în primii doi ani, faţă de 61%, în ediţia anterioară a studiului", precizează Deloitte.

În acelaşi timp, generaţiile tinere se implică tot mai mult în acţiuni cu caracter social. Trei sferturi dintre participanţii la sondaj spun că pandemia i-a determinat să fie mai atenţi la nevoile altora şi că intenţionează să se implice în acţiuni benefice pentru comunitate, aspect care se reflectă şi în obiceiurile lor de cumpărare. În jur de 60% plănuiesc să cumpere mai mult de la marii comercianţi care şi-au protejat angajaţii şi au avut un impact pozitiv în societate în timpul pandemiei. De asemenea, aproape trei sferturi vor face un efort suplimentar să cumpere produse şi servicii de la afaceri mici, locale.

O largă majoritate (80%) consideră că guvernele şi organizaţiile de afaceri trebuie să facă eforturi mai mari pentru a proteja mediul, deşi se tem că impactul economic al pandemiei ar putea face acest aspect mai puţin prioritar.

"În plus faţă de cele de mai sus, dacă ne raportăm la faptul că două treimi dintre participanţii la sondajul desfăşurat după declanşarea pandemiei s-au declarat mulţumiţi de rapiditatea şi de maniera în care au acţionat angajatorii lor ca răspuns la criza sanitară şi la faptul că aproximativ 60% susţin că acest aspect i-a determinat să îşi dorească să rămână alături de angajatorii lor pe termen lung, se desprinde un fir conducător în discuţia despre angajament în muncă la nivelul generaţiei foarte tinere. Iar acesta este modul în care companiile aleg să se aplece în mod autentic asupra preocupărilor angajaţilor şi grija pentru bunăstarea lor este manifestată practic, nu doar declarativ", a declarat Raluca Bontaş, partener global Employer Services, Deloitte România.

La cea mai recentă ediţia e studiului Deloitte Global Millennials Survey au participat aproape 18.500 de reprezentanţi ai generaţiei Millennials şi Z din 43 de ţări la etapa de dinaintea declanşării pandemiei, şi 9.100 de respondenţi din 13 ţări, la etapa ulterioară răspândirii noului coronavirus. Printre intervievaţi sunt atât persoane cu funcţii executive în mari organizaţii, cât şi angajaţi cu normă redusă, voluntari sau şomeri, absolvenţi de studii medii şi universitare, dar şi persoane care nu au absolvit aceste forme de învăţământ.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate. Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din ţară şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă în management şi consultanţă financiară, servicii de managementul riscului, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a 2.000 de profesionişti.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.