TVR 1 a fost cel mai vizionat post în rândul publicului Urban în cea de-a cincea zi a Campionatului Mondial de Fotbal din Qatar, pe parcursul a două dintre cele patru partide care au încheiat prima serie a meciurilor din grupe.
Meciul Brazilia – Serbia, disputat între orele 21.00 şi 22.55, a dus TVR1 în poziţia de lider detaşat de audienţă. Victoria sud americanilor a fost urmărită, în medie, de aproape 700 de mii de telespectatori din mediul Urban, reprezentând o audienţă (Rtg*) de 7% şi o cotă de piaţă (Share**) de 17.7%.
Minutul de aur, la nivel Urban, a fost înregistrat la ora 21.40, când 801 mii de telespectatori urmăreau TVR 1 (Rtg 8,4%, Share 20,2%), potrivit unui comunicat de presă remis de TVR.
Confruntarea Uruguay - Coreea de Sud, unică în istoria CM deoarece nicio echipă nu a reuşit măcar un şut pe spaţiul porţii, a poziţionat TVR 1 pe primul loc pe toate categoriile de public din mediul Urban. Astfel, în intervalul 15.00-16.55, pe targerul Urban, postul public a avut un Rtg de 3,7% şi un Share de 16,4%, iar Minutul de aur, înregistrat la ora 16.51, a măsurat o audienţă medie de 5,3% şi o cotă de piaţă de 20,7%.
Televiziunea Română transmite în direct şi în exclusivitate până pe 18 decembrie, la TVR 1 şi TVR 2, cea mai iubită întrecere sportivă a planetei – CM FIFA Qatar 2022.
Meciurile de fotbal pot fi vizionate în direct şi în Piaţa Constituţiei din Bucureşti, pe ecranele amplasate în apropierea scenei din cadrul Târgului de Crăciun.
*Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
**Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).
Sursa: Kantar Media, date prelucrate SRTv.