DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Un deputat PSD de Iaşi contestă decizia Guvernului de a renunţa la parteneriatul public-privat pentru autostrada A8. PNL Iaşi reacționează

Q Magazine
Autostradă

Deputatul PSD de Iaşi Bogdan Cojocaru susţine că renunţarea la parteneriatul public-privat pentru autostrada Iaşi-Târgu Mureş este o decizie "iresponsabilă" a guvernării PNL, precizând că proiectul rămâne blocat, întrucât nu se cunosc sursele de finanţare. "În locul lor aş tăcea, aş avea bun-simţ. Au avut Transporturile atâta timp, dar n-au făcut nimic", spune, în replică, liderul PNL Iaşi Marius Bodea, scrie news.ro.

Bogdan Cojocaru afirmă, într-un comunicat de presă, că prin ultimele măsuri promovate de guvernarea "ilegitimă" a PNL, singurul proiect de autostradă care beneficia de o lege în Parlament a rămas "pe finanţare zero“.

Deputatul PSD consideră că este o greşeală renunţarea la parteneriatul public-privat pentru realizarea autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş, decizia fiind un "dictat“ impus de Guvernul PNL.

"Finanţarea din fonduri europene pe care o trâmbiţează PNL este o himeră. Liniile de finanţare nu au fost deschise, nu cunoaştem nici măcar termenul la care se va întâmpla acest lucru. Prin această măsură cu adevărat iresponsabilă, guvernarea ilegitimă PNL s-a răzbunat pe cetăţenii din zona istorică a Moldovei, blocând pe termen nedeterminat un proiect perfect fezabil“, a spus deputatul PSD Bogdan Cojocaru.

Parlamentarul social-democrat susţine că PNL nu este altceva decât întruchiparea fidelă a fostului PDL.

Citește și: Prima reacție a lui Donald Trump, după ce Camera Reprezentanţilor a anunțat elabora articolele pentru inculparea: Să le fie rușine

"Deputatul PNL Marius Bodea, preşedintele Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură din Camera Deputaţilor, în tandem cu ministrul liberal al Transporturilor, Lucian Bode, au preluat şi aplicat, cu fidelitate, chintesenţa politicii promovate de Traian Basescu în cei şapte ani în care a condus destinul Transporturilor din România. Băsescu spunea în 1998 că vrea să scoată visul autostrăzilor din capul românilor, motivând că traficul nu justifică investiţii în infrastructura rutieră, iar acum puterea liberală de la Palatul Victoria a hotărât, printr-un veritabil dictat, renunţarea la parteneriatul public-privat pentru Autostrada Unirii, pe tronsonul Ungheni - Târgu Neamţ. De asemenea, s-a decis refacerea studiilor de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru tronsonul de peste 60 de kilometri, deşi pe procedura iniţiată de fostul guvern PSD, existau deja patru constructori care depuseseră oferte“, a spus deputatul social-democrat de Iaşi.

Bogdan Cojocaru a precizat că "guvernarea legitimă PSD a iniţiat în CSAT declararea acestui proiect de infrastructură drept obiectiv strategic de importanţă naţională, astfel încât să poată beneficia de finanţare direct de la bugetul de stat, ca o alternativă la parteneriatul public- privat“.

La rândul său, preşedintele Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaţilor, Marius Bodea, a declarat că PSD a condus Ministerul Transporturilor cam 80 la sută din perioada ultimilor 30 de ani, însă social-democraţii n-au făcut nimic pentru acest proiect.

“În locul lor aş tăcea, aş avea bun-simţ. Au avut Transporturile atâta timp, dar n-au făcut nimic. Puteau s-o facă de 20 de ori. Nu doar că n-au făcut nimic, dar au şi blocat proiectul. Prin parteneriat public-privat nu se putea face autostrada, este o fantasmagorie, n-a funcţionat nici în Uniunea Europeană acest sistem de finanţare. A fost un fiasco, lucru recunoscut şi de Curtea de Conturi a Uniunii Europene. În loc să rezolve proiectul cu fonduri europene, PSD a fracţionat traseul şi a trimis o porţiune la Comisia de Prognoză, pentru a fi realizată prin parteneriat public-privat. Într-un an şi jumătate, cei de la Comisia de Prognoză n-au mişcat nimic, nici măcar nu aveau o imagine clară despre ceea ce trebuiau să facă“, a declarat deputatul liberal Marius Bodea.

El a adăugat că PSD a încercat un experiment pe Moldova, dar în realitate "scopul lor era să nu se facă autostrada“.

"Gestul de acum al celor de la PSD e lipsit de decenţă. Vom vedea valoarea autostrăzii, apoi vom găsi şi sursa optimă de finanţare. Oricum trebuia îndreptată fantasmagoria cu parteneriatul public-privat. Culmea, legea pentru autostradă care a corectat acest lucru a fost votată inclusiv de aleşii PSD care acum vin şi dau lecţii“, a mai afirmat deputatul Marius Bodea.

Preşedintele Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaţilor, Marius Bodea, anunţa săptămâna trecută că Guvernul va renunţa la soluţia parteneriatului public-privat pentru autostrada Iaşi-Târgu Mureş.

Marius Bodea declara pentru News.ro că a avut o întâlnire la Bucureşti cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode, dar şi cu şefii asociaţiilor ieşene care militează pentru autostradă, pentru a discuta termenele pentru fiecare etapă de realizare a proiectului.

Bodea declara că s-a convenit ca studiul de fezabilitate să fie revizuit şi completat, din fonduri europene, pe întreg traseul, de la Târgu Mureş la Iaşi.

La rândul său, Cătălin Urtoi, vicepreşedinte al Asociaţiei “Împreună pentru A8“, afirma că în discuţiile cu ministrul Transporturilor au fost acceptate toate propunerile făcute de către asociaţiile civice.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.