DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Șase transportatori au protestat în fața sediului Comisiei Europene din București

Inquam Photos / Octav Ganea
protest transportatori taxi cotar

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a organizat, vineri, în intervalul orar 08:30 – 10:30, un protest în fața Reprezentanței Comisiei Europene (CE) de la București, împotriva Pachetului de Mobilitate 1, scrie Mediafax.

Reprezentanții UNTRR i-au îndemnat toți transportatorii români să participe la acet protest, însă s-au prezentat doar șase persoane, din cadrul organizației.

Protestatarii prezenți au susținut că își doresc să împiedice votarea Pachetului de Mobilitate1, deoarece va fi un dezastru pentru transportatorii români, care nu vor mai avea acces la piața de Vest. O formă a acestui pachet s-a aflat pe agenda Parlamentului European (PE) joi.

„E un dezastru pot să spun. Practic, vom scoși de pe piața de transport din Europa de Vest, acolo lucrează peste 60.000 de camioane din România - este contribuția adusă de transporturile rutiere la Exportul de Servicii din România. Avem o contribuție de peste 5 miliarde euro anual, nu zicem noi, zice BNR-ul, din datele publicate pentru 2017 - se depășeste exportul de servicii din telecom și alte servicii. Prin aceste măsuri, se vor crește srviciile de operare ale transportatorilor români și, în plus, vor unele obligații, plătind nu numai valoarea salariului minim orar din țările care vor lucra acestei firme cu șoferii angajați, dar va trebui să le plătim și în statele respective. Astfel, plătim valoarea salariului minim orar din Franța, când șoferul român merge în Franța, dar le plătim și în România. Din momentul în care vom plăti acolo, pentru a opera eficient, va trebui să îți înregistrezi firma în Franța sau în Germania (...). Prin această măsură cred că Europa de Vest gândește o strategie foarte extraordinară pentru ea, prin preluarea celor mai bune companii din țările de Est” a declarat, vineri, Radu Dinescu, președintele UNTRR.

Un alt protestatar se declară nemulțumit de programul de odihnă pe care îl impune Pachetul de Mobilitate 1, față de transportatorii români, care îi determină să doarmă la hotel și să lase camionul în nesiguranță. „Vom fi obligați să efectuăm odinna săptămânală de 72 de ore, în săptămâna normală, în afara cabinei camionului, înseamnă în hotel. Trebuie să lăsăm camionul în parcare nesigură, se poate să dispară marfa din camion”, a declarat Constantin Isac, președintele Consiliului UNTRR.

În plus, protestul transportatorilor români a fost organizat cu ocazia vizitei Președintelui CE, Jean-Claude Juncker, și a Colegiului Comisarilor care participă la evenimentele de lansare oficală a Președinției României pentru Consiliul Uniunii Europene, conform unui comunicat de presă transmis de reprezentanții acestei Uniuni.

Citește și: Neamt: O femeie însărcinată este transportată la ambulanță cu ajutorul unei șenilate

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană la 31 mai 2017 și cuprinde propuneri de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, precum: propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere; propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști; propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.

La data de 4 decembrie 2018, Consiliul Miniștrilor de Transport din UE (ministrul de resort din România s-a abținut de la vot) a adoptat poziția (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile Alianței Rutiere a Statelor din Vestul UE.

Noile reglementări prevăd aplicarea următoarelor reguli pentru transportatori pe teritoriul UE:

1. a detașării la transporturile rutiere internaționale, cu exceptarea tranzitului și a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre țara de destinație și în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcții, fără a se încadra în regimul de detașare, sau zero la plecare și până la două (operațiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operațiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detașare integrală se aplică începând cu prima zi a operațiunii;

2. restricționarea cabotajului prin introducerea unei perioade de „răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același autovehicul;

3. interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului; întoarcerea acasă a șoferilor cel puțîn o dată la patru săptămâni - sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după numai trei săptămâni pe drum;

4. obligația dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operațiuni de transport internațional cu tahograf inteligent până la sfârșitul anului 2024.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

CITESTE SI

EXQUIS.RO

REVISTABLOGURILOR.RO

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.