Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Avocat: Proiectul de OUG privind modificarea legii taximetriei ÎNCALCĂ Directive Europene! Utilizatorii Uber, Taxify, Clever, Star, direct AFECTAȚI

Noizz.ro
Taxi UBER Clerver Taxify

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), condus de vicepremierul social democrat Paul Stănescu, a pregătit o ordonanţă de urgenţă pentru modificarea Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, care, dacă va fi votată de Guvern, va duce la eliminarea serviciilor de tip Uber si Taxify, dar si a aplicaţiilor de taxi Clever şi Star, care vor fi obligate să devină dispecerate de taxi autorizate pentru a putea opera. Proiectul a fost publicat vineri, 18 mai şi se află în dezbatere publică pentru 10 zile.

Avocatul Cristian Bacanu, partener în cadrul firmei de avocatură MDM legal, consideră că proiectul este profund nelegal, întrucât încalcă mai multe directive europene.

„Proiectul de Ordonanță privind modificarea legii taximetriei este în opinia mea profund nelegal, acesta încălcând legislația europeană (de exemplu Directiva privind serviciile, Directiva privind prevenția barierelor tehnice în calea comerțului și Directiva privind comerțul electronic). Practic, prin acest proiect de Ordonanță, vor fi interzise aplicații precum Star Taxi și Clever Taxi, deși acestea se bucură de garantarea libertății internetului și comerțului, fiind operatori ai societății informaționale și actori ai economiei colaborative. Aceste aplicații îi ajută pe români să comande un taxi autorizat în cel mai scurt timp prin internet, în condiții de maximă siguranță și garantează evitarea unor nereguli cum ar fi nefiscalizarea veniturilor taximetriștilor, suprataxarea clienților etc. Rolul acestor aplicații a fost apreciat chiar şi de Consiliul Concurenței (în mod repetat), întrucât acestea permit deschiderea spre concurență cinstită a pieței taximetriei și conduc la o îmbunătățire a serviciilor prestate. Apreciez că actul normativ ar avea serioase consecințe și din punct de vedere concurențial. Este posibil chiar ca România să intre într-o procedură de infringement declanșată de Comisia Europeană.

Proiectul de Ordonanță ar mai avea ca efect și eliminarea din piață a aplicațiilor de ridesharing precum Uber și Taxify (complet diferite față de Star Taxi și Clever), aplicații care și-au făcut intrarea în România cu succes în ultimii ani. Această reglementare este de neînțeles întrucât s-a demonstrat că Uber și Taxify ajută mobilitatea urbană și, totodată, există și un proiect de lege al PSD în Parlament care vizează tocmai activitățile de ridesharing. Este inadmisibil ca Guvernul să legifereze prin ordonanță, în contextul în care există o lege în dezbatere parlamentară și urgența nu poate fi sub nicio formă justificată” a declarat Cristian Bacanu, Partener MDM legal.

 

Ce prevede ordonanţa şi ce impact are asupra serviciilor de ridesharing dar şi asupra aplicaţiilor de taxi?

Prin acest proiect de OUG este modificată sancţiunea prevăzută în textul Legii nr.38/2003 prin eliminarea din textul normei juridice a expresiei „în mod repetat”. MDRAP urmăreşte crearea cadrului legal care să asigure posibilitatea sancţionării tuturor şoferilor care folosesc aplicaţii de tip UBER sau Taxify, precum şi a taximetriştilor înrolaţi în sisteme precum Clever sau Star Taxi. Aplicarea sanctiunii se va putea face direct de către organele de control, fără a mai exista obligativitatea constatării în prealabil a caracterului repetat al faptei. Practic, în lipsa unei reglementări care să legifereze serviciile de ridesharing, şoferii care fac Uber sau Taxify vor putea fi sanctionaţi cu amenzi usturătoare, ceea ce ar duce la limitarea sau chiar dispariţia celor două servicii din România.

Ministerul condus de Paul Stănescu are în vedere şi reglementarea utilizării activităţii de dispecerat taxi şi prin intermediul aplicaţiei mobile şi a aplicaţiei web, dispeceratul fiind definit ca: “activitatea conexa transportului in regim de taxi, marfa sau bunuri, autorizata de autoritatea de autorizare, care permite preluarea comenzilor de transport prin intermediul telefonului, aplicatiei informatice mobile de taxi sau alte mijloace ce pot fi descarcate cu ajutorul internetului si le transmite taximetristului prin statia radio de emisie-receptie, prin intermediul aplicatiei informatice mobile de taxi conectata la internet”. Conform textului, aplicaţiile de taxi Clever şi Star nu vor mai putea funcţiona fără a fi autorizate ca dispecerat de taxi.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.