Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Capitala a mers în pas de melc (RETROSPECTIVĂ 2019)

www.pixabay.com
București, trafic, poluare

Nici în 2019, Capitala nu a făcut progrese pentru reducerea traficului și a poluării, iar sistemul de termoficare continuă să fie un coșmar pentru bucureșteni. Pe de altă parte, lucrurile s-au mișcat în bine la capitolul „clădiri cu risc seismic”, potrivit Mediafax.

Citește și: Traian Băsescu, ATAC SPUMOS: 'Dacă e o gaură neagră în Guvern, este Raluca Turcan' .

Bucureștiul nu s-a bucurat nici în 2019 de inaugurarea unui anumit proiect de infrastructură important, care să ajute la fluidizarea traficului. De exemplu, pasajul de la Ciurel a rămas nefinalizat, iar pasajul de la Nicolae Grigorescu a rămas închis, în ciuda faptului că lucrările au fost finalizate.

În ceea ce privește proiectul de la Ciurel, sau Nodul Virtuții așa cum este trecut în proiect, deși primarul general a anunțat încă din 2018 că este finalizat „în proporție de 90 la sută”, pe el încă nu se circulă. Partea a doua a proiectului, respectiv drumul expres către A1, care să fluidizeze traficul pe Iuliu Maniu (principala ieșire din București) a rămas la stadiul de exproprieri.

La Nicolae Grigorescu, lucrurile sunt și mai triste. Finalizat încă din 2018, pe pasaj nu se poate circula nici azi, din cauza firelor de înaltă tensiune, care trebuie mutate de către Transelectrica.

Pe de altă parte, Primăria Capitalei a făcut pași importanți în ceea ce privește Prelungirea Ghencea și a demarat lucrările pe această șosea, unde, din vară au început exproprierile. De asemenea, s-au făcut pași importanți în ceea ce privește Pasajul Doamna Ghica, unde au început lucrările. Tot în programul de investiții în infrastructură a fost inclus și pasajul peste calea ferată de la Andronache, structură care va ajuta mult traficul din zonă, atunci când va fi finalizată.

A doua parte a anului a fost marcată de taxa Oxigen, măsura văzută cu ochi buni și de o parte a opoziției, dar și de către ONG-urile de mediu. Taxa a fost însă amânată pentru data de 1 martie 2020.

La capitolul transport în comun, pe parcursul acestui an au fost anulate licitații de achizițioare atât pentru autobuze cât și pentru tramvaie, astfel că Bucureștiul nu are în prezent nici tramvaie noi, și nici autobuze electrice.

Pe de altă parte, la capitolul poluare, normele au rămas aceleași ca și în anii trecuți, orașul fiind în continuare unul foarte poluat, cu limite depășite, mai ales în ceea ce privește praful (PM10) și noxele eliminate de mașinile într-un număr foarte mare și blocate în trafic.

Fără îndoială, cea mai mare problemă a Capitalei din prezent o reprezintă sistemul de termoficare și întreruperile de apă caldă și căldură. Reprezentanții fostului Radet, în prezent Termoenergetica, au precizat, în mai multe rânduri, pe parcursul anului 2019, că s-a demarat un amplu program de modernizare a conductelor care transportă agentul termic. La ultima ședință a Consiliului General al Municipiului București a fost aprobată pentru a fi susținută cu fonduri europene suma de 1,5 miliarde de lei pentru modernizarea sistemului de termoficare.

Dacă la capitolul infrastructură, poluare, sau soluții durabile și inteligente primăria a fost foarte slabă, în ceea ce privește acordarea de vouchere, municipalitatea aproape că a excelat. Cu alte cuvinte, având un buget consistent, primăriei nu i-a fost greu să fie generoasă.

Astfel, în 2019 au continuat și proiecte sociale precum FIV 2, „O Șansă pentru Cuplurile Infertile” sau acordarea de bani pentru aparate dentare elevilor.

Tot din zona „sănătate”, primăria a aprobat în luna decembrie o investiție record, de aproape un miliard de euro pentru Spitalul Metropolitan și pentru un complex de alte clădiri. Spitalul ar urma să coste însă 400 de milioane de euro, restul fiind pentru celelalte investiții de lângă unitatea spitalicească.

Un capitol unde s-au făcut cele mai mari progrese în 2019 este cel al consolidărilor, asta și în condițiile în care aproape 30 de ani primăria nu făcut mai nimic pentru refacerea clădirilor cu bulină.

„Primăria Capitalei are incluse în programul de reducere a riscului seismic peste 200 de clădiri, ceea ce înseamnă peste jumătate din cele 349 de clădiri încadrate la RS1. Până în anul 2020 se va interveni la toate aceste clădiri. La peste 179 de imobile au fost executate lucrările de punere în siguranță și intervenții de urgență, au fost finalizate documentațiile tehnice și au început lucrările de consolidare”, se arată într-un răspuns al Municipalității, la solicitarea MEDIAFAX.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.