DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Claudia Țapardel, europarlamentar PSD: 'Transportul pe Dunăre poate deveni structura de rezistență a economiei europene'

www.stiripesurse.ro

Pe 23 noiembrie la Parlamentul European a avut loc cea doua ediție a „Danube Transport Day”, un eveniment la nivel înalt organizat de europarlamentarul PSD Claudia Țapardel împreună cu organizația Pro Danube International, cu participarea extraordinară a Comisarului European pentru Transporturi, Violeta Bulc, și a Ministrului Transporturilor din România, Felix Stroe.

Pornind de la importanța Dunării pentru economiile celor zece state traversate de Dunăre, obiectivul evenimentului a fost stabilirea unui dialog între sectorul privat și autoritățile europene și naționale pentru identificarea unor obiective strategice de infrastructură riverană și portuară, dar și conturarea unei abordări integrate pentru implementarea acestora.

În calitate de organizator și de membru în Comisia pentru Transporturi din Parlamentul European, eurodeputata Claudia Țapardel a deschis evenimentul cu un mesaj prin care a subliniat importanța Dunării în schema transporturilor și comerțului din Europa, pledând pentru o abordare integrată în ceea ce privește investițiile în proiectele elaborate de stakeholderi și Comisie.

„În ciuda unor probleme structurale ce țin de infrastructură și mentenanță, Dunărea este una dintre cele mai importante căi navigabile comunitare, cu un potențial imens pentru dezvoltarea industriei europene din regiunile adiacente”, a declarat Claudia Țapardel în fața unora dintre cei mai importanți stakeholderi din sectorul navigabil.

Citește și: DEZVĂLUIRI - S-a dat ALARMA în cadrul serviciilor: racolări de procurori şi judecători pe ultima sută de metri (presă)

„În contextul discuțiilor care au loc la nivel european legat de viitorul transporturilor, fie că ne referim la multimodalitate, digitalizare sau sustenabilitate, navigația internă poate fi un element esențial al conectivității din și între statele membre, o alternativă reală la transportul pe uscat. Pe aceste considerente, evenimentul de azi urmărește să aducă în prim plan provocările cu care se confruntă acest sector - și fiecare stat membru - și să identifice soluții pentru consolidarea parteneriatelor public-private. În calitate de europarlemantar în Comisia pentru Transport a PE, reiterez deschiderea de a facilita unu dialog între cei care vor să realizeze proiecte și au nevoie de asistență tehnică și financiară, pe de o parte, și instituțiile europene, pe de alta.

Potrivit unui comunicat remis ȘTIRIPESURSE.RO, din partea Comisiei Europene, Comisarul pentru Transporturi Violeta Bulc, a trecut în revistă câteva dintre inițiativele prin care executivul sprijină cooperarea la nivel regional, făcând un apel către stakeholderi să fie mai activi în abordarea decidenților naționali și europeni pentru creșterea vizibilității sectorului navigației interne.

„Potențialul economic al regiunii Dunării este infinit, iar Comisia Europeană este pregătită să acorde o atenție suplimentară navigației interne. Acum că ne aflăm la un moment de răscruce în sectorul transporturilor, unul în care încercăm să integrăm obiectivele de digitalizare și sustenabilitate, navigabilitatea poate fi un element definitoriu al rețelei europene de conectivitate și logistică. Vreau însă să subliniez că acest sector este încă insuficient reprezentat și promovat la Bruxelles. De aceea, fac astăzi un apel către cei prezenți pentru a găsi un mesaj comun, precum și pentru a elabora un plan de acțiune pe care Comisia să îl poată apoi sprijini financiar și tehnic.”

Din partea României, Felix Stroe, noul Ministru al Transporturilor, a prezentat viziunea și activitatea ministerului atât cu privire la situația și dezvoltarea de ansamblu a transportului pe căile navigabile interne, cât și câteva dintre proiectele aflate în derulare.

”România acordă o atenție deosebită sectorului căilor navigabile interioare, pe care le consideră drept cel mai eficient mod de transport, atât din punctul de vedere economic, cât și al mediului, în această privință luând toate măsurile necesare pentru  a asigura condițiile corespunzătoare de navigație, atât în sectorul administrat de partea română, cât și în cel administrat de partea bulgară, unde a fost nevoită să intervină, atunci când aceasta nu și-a îndeplinit obligațiile care îi revin.

La acest moment este extrem de important că am identificat principalele obstacole care  afectează  buna desfășurare a transportului și avem în pregătire proiecte destinate îmbunătățirii condițiilor de navigație și infrastructurii portuare, proiecte de cercetare și inovare în sectorul construcțiilor și tehnologiilor navale, precum și proiecte de dezvoltare a sistemelor inteligente de transport, de armonizare a standardelor de pregătire și instruire a personalului navigant și măsuri pentru protecția mediului”.

Eurodeputatul ceh Pavel Telicka, coordonatorul din partea grupului politic ALDE în Comisia pentru Transport din PE, a reiterat importanța factorului politic în promovarea navigației interne, făcând referire inclusiv la utilizarea influenței pe care o au coordonatorii coridoarelor europene de transport.

„Ceea ce vreau să le transmit stakeholderilor prezenți astăzi la Parlamentul European este că au nevoie de o prezență mai puternică la Bruxelles, dar și de un mesaj clar către factorul politic. Argumentele sunt evidente: navigația internă are avantaje competitive incontestabile și afectează întreaga Europă, nu doar statele riverane, așa cum se crede în mod eronat. Statele membre vor avea mereu circumstanțe și posibilități diferite, dar ceea ce primează este perspectiva unor interese economice comune”.

Evenimentul „Danube Transport Day” a fost încheiat de Manfred Seitz, Secretar General al Pro Danube International, cu o descriere a activității organizațiilor membre, dar și a proiectului Green Deal, o nouă inițiativă pentru alinierea obiectivelor de infrastructură riverană din mai multe state membre.

„Regiunea Dunării are nevoie de o creștere inteligentă, durabilă și favorabilă incluziunii, bazată pe un sistem de transport modern. Căile navigabile ale Dunării pot oferi soluții logistice eficiente atât din punctul de vedere al costurilor, cât și din perspectiva ecologică, ceea ce va îmbunătăți situația competitivă a multor industrii care urmăresc accesarea piețelor din zona Mării Negre, din bazinul Caspic și din Orientul Mijlociu.

Pornind de la nevoia de a crea sinergii între părțile interesate, Pro Danube International a lansat inițiativa Green Deal prin care propune măsuri și proiecte de modernizare a infrastructurii și a flotelor Dunării. Prin implicarea autorităților porturilor și a operatorilor de terminale și logistici, ne dorim să punem accent pe atragerea de noi industrii și redirecționarea unor mărfuri către transportul pe apă”.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.