Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Dacia se reorietentează, după problemele majore cu furnizorii: căutăm și pe piața locală

fabrica dacia

Automobile Dacia continuă să caute noi furnizori pe piaţa locală şi Grupul Renault analizează inclusiv furnizorii de baterii pentru maşini electrice.

Citește și: SONDAJ CURS - PSD domină scena în București, AUR este în creștere. Coaliția n-ar obține majoritatea

„Pentru baterii pentru maşini electrice Grupul Renault discută cu Prime, cei care au o fabrică la Cernica. Dacă apare un furnizor interesant pentru Alianţă, atunci sunt şi discuţii. Nu avem o dată încă pentru momentul în care vom vinde numai maşini electrice, dar urmărim tendinţele actuale. Spre exemplu am eliminat motorizarea diesel în cazul Sandero şi Logan, GPL-ul este acum „noul diesel“. În cazul lui Duster nu s-a luat o decizie cu privire dacă vom elimina dieselul sau nu de pe facelift. Anul acesta urmează să lansăm Duster 2 facelift“, a spus Mihai Bordeanu, country head Dacia. El a subliniat că „Logan are în prezent un grad de localizare de 70%, adică mai bine de două treimi din componente sunt produse local. Căutăm în continuare noi furnizori pentru uzina Dacia“.

Mihai Bordeanu a preluat luna trecută funcţia de country head Dacia pentru România, ceea ce înseamnă că el este reprezentantul legal a tuturor operaţiunilor Grupului Renault în România. El preia funcţia astfel de preşedinte şi director general al Automobile Dacia. Mai mult, Bordeanu este primul director general al Dacia de naţionalitate română din ultimii 20 de ani. Ultimul a fost Constantin Stroe, care a condus uzina aproape trei ani şi după ce aceasta a fost preluată de Grupul Renault în 1999, informează Mediafax.

Dacia încă analizează momentul în care va renunţa complet la motoarele diesel şi benzină, însă până atunci mizează pe GPL pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon şi pe Spring, primul automobil electric cu emblema Dacia, dar şi primul automobil produs în China sub brandul românesc, într-o uzină care nu aparţine Grupului Renault. Spring este produs de compania chineza Dongfeng, din care Renault deţine 25%. Mai mult, Spring mai are 3 „fraţi“ - Renault City K-ZE, Venucia E30 şi Dongfeng Fengguang E1, toate produse de Dongfeng-Nissan în China.

„Dacia Spring este realizată cu un scop pentru Dacia. Avem o gamă restrânsă şi nu aveam niciun automobil electric, iar miza era să oferim cel mai accesibil automobil electric de pe piaţa europeană, motiv pentru care am apelat la această soluţie, iar Spring respectă valorile mărcii Dacia, este vorba despre alegerea clientului“, a explicat Mihai Bordeanu.

Până joi 25 martie în România erau înregistrate 6.000 de precomenzi pentru Spring, clienţi cărora li s-a blocat pe card suma de 99 de euro, echivalentul în lei şi care în mai vor achita un avans de 5% într-un showroom Dacia.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.