Prețul mediu al benzinei a crescut în 2014 în România de la 1,247 euro/litru la 1,413euro/litru. Creșterea prețului benzinei în România este datorat deciziilor luate de Guvernul Victor Ponta prin introducerea taxei de 7 eurocenți pe litru de carburant, a taxei pe stâlp şi a utilizării unui curs artificial pentru calculul accizei de 4,73 lei/euro în loc de 4,45 lei/euro așa cum prevedea legislația fiscală din 2012. Din păcate în țările vecine prețul benzinei este mai mic decât în România. De exemplu în Ungaria prețul benzinei este de 1,353 euro/litru iar în Bulgaria 1,329 euro/litru.
În această situație mulți transportatori români se aprovizionează cu benzina din Ungaria și Bulgaria deoarece în aceste ţări prețul este mult mai mic decât în România. Deciziile aberante ale Guvernului Ponta lovesc în români deoarece nu se mai colectează la bugetul de stat al României acciza aferentă benzinei consumate de transportatorii români ci la bugetul Ungariei sau Bulgariei. Totodată prin scăderea consumului de benzină în România sunt lovite locurile de muncă din România şi sunt finanțate locurile de muncă din Ungaria şi Bulgaria.
Deși Guvernul Ponta recunoaște ca a făcut o mare greșeală prin creșterea accizei la benzină continuă să mențină aceste decizii aberante şi în 2015. Ministerul Finanțelor a propus ca în 2015 să se mențină cursul valutar de 4,73 lei/euro pentru calculul accizei, modificând din nou legislația fiscală.
Guvernul Ponta dovedește încă o dată că ia masuri împotriva românilor printr-o politică fiscală aberantă cu efecte dramatice asupra locurilor de muncă şi asupra de cumpărare a romanilor.
Alianța Creștin Liberala face apel la parlamentarii PSD, UNPR, UDMR din Camera Deputaților să voteze amendamentele depuse de deputații PDL la Ordonanța de Urgenţa 102/2013 prin care se propune eliminarea taxei de 7 eurocenți, eliminarea taxei pe stâlp şi revenirea la metodologia inițiala de calcul a accizei pentru a evita scăderea locurilor de muncă în sectorul privat şi prăbușirea puterii de cumpărare a românilor.