Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Fost ministru al Transporturilor trage un semnal de ALARMĂ pe situaţia de la CFR Marfă şi acuză PRESIUNI din partea Europei

cfr marfa

Situaţia companiei CFR Marfă este dificilă, întrucât acumulează pierderi lună de lună, în acest caz existând şi "presiunea Europei", mai precis a DG Competition, soluţia fiind privatizarea, a spus vineri, la Mediafax Live, fostul minstru al Transporturilor, Dan Costescu.

Citeşte şi: Un lider liberal dă PSD-ului LOVITURA DE GRAŢIE: Cere Tribunalului Bucureşti DIZOLVAREA partidului

"De ce privatizare? Pentru că deocamdată nu suntem în situaţia lejeră de a aştepta şi a avea foarte mult timp la infinit. Suntem într-o situaţie dificilă cu CFR Marfă, compania creează pierdere lună de lună, acumulează pierderi lună de lună şi în plus avem presiunea Europei, mai precis a DG Competition. La începutul mandatului meu, am primit o scrisoare de la comisarul european, care îmi cerea nici mai mult, nici mai puţin, decât lichidarea companiei de Marfă, închiderea şi vânzarea activelor", a spus fostul ministru Costescu.

Dan Costescu, care este şi vicepreşedinte al Comunităţii Căilor Ferate Europene, a explicat şi motivele "presiunii" exercitate de Bruxelles în privinţa CFR Marfă: "Au avut o privatizare ratată, cea de care vorbeaţi, din 2013, unde au fost ba două milioane, ba 140 de milioane, aşa au primit un ajutor de stat, aşa a fost înregistrată ştergerea datoriilor de către stat pe care le avea Marfa şi pe care le-a acumulat din nou. Şi această ştergere urma să nu fie considerată ajutor de stat dacă se finaliza privatizarea. Privatizarea a fost ratată. DG Competition s-a întors la noi şi a spus :« aţi favorizat un operator, fără să atingeţi obiectivele pe care le-aţi spus». Erau de acord dacă reuşeam să eficientizăm şi să scoatem această sursă de datorii şi această gaură neagră pentru bugetul naţional. Ce faceţi? Alternativa este ca Marfa să-şi plătească acea datorie, care acum este pe undeva la 300 şi ceva de milioane de euro. Ei fac deja pierdere, nicidecum nu au şansa de a economisi şi plăti această datorie nici în sute de ani".

"Deci, singura cale pentru a evita încadrarea ca ajutor de stat şi returnarea datoriei este în acest moment privatizarea şi atunci se va şterge şi această datorie. Europa a zis : «v-aţi atins obiectivul, mai târziu, dar l-aţi atins, ei nu sunt absurzi puteţi să mergeţi înainte, privatizarea urmând să se facă în condiţiile pieţei»", a adăugat fostul ministru.

Citeşte şi: Ministerul Sănătăţii vine cu VEŞTI BUNE pentru români. Ce se întâmplă cu vaccinurile antigripale

Dan Costescu a remarcat că un "preţ corect" al unei asemenea privatizări va fi stabilit "în momentul în care calea ferată va fi restructurată".

"M-aţi întrebat de preţul corect. Preţul corect? Am lucrat, înainte de a intra în sistemul de stat aproape 15 ani în consultanţă, în achiziţii, în fuziuni şi am învăţat acolo că nu există un preţ corect care să se menţină mai mult de o lună sau două pe o piaţă dinamică, piaţa transporturilor este o piaţă dinamică. Preţul corect va fi stabilit în momentul în care calea ferată va fi restructurată, gata de privatizare, supusă unui proiect de restructurare, de creştere,de pregătire pentru vânzare, pentru că aşa fac toate companiile. Şi cele private, când au de vândut o filială, o fac frumoasă, vandabilă şi ţi-o oferă, şi de acolo vine talentul de a obţine un preţ bun. Atunci vom putea să stabilim un preţ corect, care să intre", a mai spus, la Mediafax Live, fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu.

El a explicat şi că privatizarea CFR Marfă nu înseamnă o "înstrăinare totală a companiei": "Privatizarea, trebuie să lămurim, nu înseamnă o înstrăinare totală a companiei. Putem foarte bine să privatizăm o companie oferind un pachet minoritar spre vânzare şi să lăsăm pachetul majoritar în proprietatea statului. Putem chiar să oferim un pachet majoritar la exterior, pentru că nu ştiu căţi ar dori să ia un pachet minoritar ştiind că majoritar este statul, cu viteza lui de reacţie şi cu talentul lui managerial. Deci putem oferi şi mai mult de jumătate, punând condiţii foarte clare pentru componenta strategică".

Citeşte şi: Isărescu, comparaţii ŞOCANTE: 'Și MORTUL e macrostabil. Cine e mai stabil decât unul rece şi pe masă?' .

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.