Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Guvernul Ponta cu gogoșile electorale, românii cu nota de plată

Sub mandatul de premier al lui Victor Viorel Ponta, Ministerul Transporturilor a avut 5 miniștri și un interimar, respectiv Ponta. În tot acest timp, s-a semnat un singur proiect nou de autostrada și anume Sebeș – Turda.

În plus, de mai bine de doi ani se vorbește de creșterea gradului de absorbție, dar, culmea, suma pe care România o mai are de cheltuit este constantă – 1,8 miliarde de euro. Asta pentru că rata de absorbție cu care se laudă Guvernul Ponta vine din plățile de pe contractele licitate între 2011 și 2012.
La o emisiune televizată, Ministrul Ioan Rus a vorbit duminică despre planurile de la Ministerul Transporturilor. Nimic nou: vorbe multe, proiecte puține, realizări și mai puține. De altfel, în acest an, doar 22 de kilometri de autostradă au fost finalizați. Ioan Rus a mai spus că Sibiu – Pitești este, în continuare, un proiect fazat. Respectiv, poate începe ca drum expres iar apoi acesta să fie transformat în autostradă. Rus a mai declarat că: “este prima dată când am dat drumul la un studiu de fezabilitate cum se cuvine, cu acordul Comisiei.”
Îi reamintesc domnului Ministru că Sibiu – Pitești trebuia să fie finalizat în 2016. Coridorul IV Paneuropean ar fi fost terminat, astfel, de la Nadlac la Marea Neagra, adică la Portul Constanța, unde trebuia să asigurăm un hub regional, care să asigure coerența între toate mijloacele de transport.
Studiul de fezabilitate pentru Sibiu – Pitești, pregătit în 2012 de Guvernul PDL, a stat în sertarul Guvernului PSD mai bine de 15 luni. Atât Victor Viorel Ponta, cât și Dan Șova s-au învârtit în minciuni: ba că studiul costă 28 de milioane de euro, ba că Uniunea Europeană cere un termen de doi ani pentru realizarea studiului, ba că va costa prea mult și nu sunt bani. Cert este că, în 2012, aveam acordul de principiu al Comisiei Europene să demarăm acest proiect. Și ar fi fost finalizat în 2016. Din păcate n-a fost să fie.
Așa cum tot de la Ministrul Ioan Rus am aflat că autostrada Comarnic – Brașov stă. Stă pentru că nu sunt bani. Oricum, ar fi costat mai mult decât Bechtel. Concesiunea este demult o amintire, dar nimeni nu recunoaște. Vorbim de autostrada de suflet a premierului Ponta. De altfel, Victor Viorel Ponta a declarat că nu va mai candida pentru un scaun de deputat în 2016 dacă această autostradă nu va fi finalizată. Și iată că nu va fi.
La fel cum nu va fi nici autostrada Sibiu – Brașov. O autostradă pe care a promis-o Dan Șova doar ca să legitimeze costurile imense ale autostrăzii Comarnic – Brașov. Ioan Rus recunoaște că, în acest moment, pentru Sibiu – Brașov nu sunt soluții de finanțare, că e posibil să vorbim de “un efort bugetar” imposibil.
Mă mir însă când îi aud pe guvernanți că nu găsesc finanțare în condițiile în care conform informării prezentate de Ministerul Fondurilor Europene privind stadiul implementării Programelor Operaţionale finanţate din Instrumente Structurale la 30 noiembrie 2014, rata de absorbție a fondurilor structurale și de coeziune a ajuns la 44,68%, deși obiectivul asumat era de a avea un grad de absorbţie al fondurilor structurale şi de coeziune de 50% pentru finalul anului 2013. La finalul lunii octombrie a.c. gradul de absorbție al fondurilor europene era de 43,58%, putându-se astfel observa cu ușurință că în luna noiembrie gradul de absorbție a fost destul de lent, respectiv 1,1% din suma alocată. Deci, nu cred că e o problemă cu banii, ci mai degrabă cu competența în a-i atrage.
Așadar nici despre Comarnic – Brașov, nici despre Sibiu – Brașov nu se mai poate vorbi. Toate acestea în condițiile în care, în luna mai, Dan Șova a dat drumul la licitații pe bandă rulantă pentru studii de fezabilitate, printre care și studiu de fezabilitate pentru Sibiu – Făgăraș, în valoare de 5,3 milioane de euro.
În concluzie, România s-a ales, din păcate, cu toate aceste studii care nu au fost decât bani pentru campania electorală. Din păcate, România s-a ales doar cu doi ani risipiți, cu proiecte amânate sau blocate, cu gogoși electorale. Din păcate, românilor le rămâne doar nota de plată a miniștrilor PSD incompetenți.
În România lucrului bine făcut, astfel de lucruri nu trebuie să se mai întâmple. Cei care trebuie să plătească sunt politicienii incompetenți și corupți, nu cetățenii României! Cine subminează interesul Statului să răspundă!

 

COMENTARIUL ESTE ASUMAT DE AUTOR
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.