Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Încasări record pentru eSports în 2020: Industria ar putea depăși pragul de 1 miliard

eaSports
stadion

Stadioanele au fost închise pe timpul perioadei de izolare cauzate de pandemia cu COVID-19, așa că divertismentul s-a mutat online. ESports este una dintre puținele industrii care s-au bucurat de un plus de popularitate în această perioadă. Pe lângă creșterea numărului de vizualizări, a crescut și interesul sponsorilor care mizau pe sporturile tradiționale și care, au fost forțați să se reorienteze în ultimele luni.

Spre exemplu, BMW a încheiat parteneriate cu 5 dintre cele mai bune echipe de League of Legends și anume: Cloud 9 (SUA), Fnatic (Marea Britanie), Funplus Phoenix (China), G2 Esports (Germania), și T1 (Coreea de Sud), conform eSportsBettingTop.

Chester King, CEO al British Esports, a estimat că expunerea sporturilor electronice a crescut cu aproximativ 30% în primele 8 luni de lockdown în Marea Britanie. Creșterea este datorată iubitorilor sportului, cărora le lipsește divertismentul, adrenalina și socializarea, și prin urmare, au migrat către competițiile care se desfășurau chiar și pe timp de pandemie.

Cu toate acestea, unele dintre cele mai importante evenimente offline, care se desfășurau în mod normal în arene uriașe, au fost anulate. Totuși, astfel de pierderi pot fi compensate în alte moduri, întrucât competițiile eSports se pot desfășura online – lucru care vine la pachet și cu reducerea anumitor costuri. În termeni simpli, în loc de vânzarea biletelor, organizatorii pot miza pe obținerea veniturilor din streaming.

Ca o consecință naturală, experții se așteaptă ca drepturile de difuzare ale sporturilor electronice să crească în acest an. YouTube le-a plătit 160 de milioane de dolari celor de la Activision Blizzard în schimbul obținerii exclusivității drepturilor media pentru următorii 3 ani. După încheierea acestei tranzacții, Ryan Wyatt, directorul global YouTube pe conținut gaming, a spus că: "YouTube a devenit cea mai populară platformă de video gaming din lume, având peste 200 de milioane de urmăritori zilnici în zona de gaming și peste 50 de miliarde de ore de conținut de gaming pe an."

Cercetătorii de la Newzoo estimează că încasările industriei de jocuri video va ajunge la 159 miliarde dolari în acest an, adică de 4 ori mai mult decât veniturile de la box office: 77.2 miliarde merg către zona mobile, 36.9 miliarde către jocurile pentru PC, iar 45.2 miliarde către jocurile pentru console.

Specialiștii anticipează o creștere de peste 15% în acest an, ceea ce ar însemna că industria sporturilor electronice va depăși pragul încasărilor de 1 milion de dolari, dintre care 75% provin din drepturi media și sponsorizări.

Remer Rietkerk, șef al departamentului eSports de la Newzoo a punctat faptul că "noi metode de monetizare vor fi implementate și constant îmbunătățite pe măsura ce piața de eSports se maturizează" și prin urmare, se așteaptă că și venitul mediu obținut per fan să crească de la $4.94 – cât este în prezent –  până la $5.27 în 2023.

China este lider mondial la acest capitol, cu încasări de 385 de milioane de dolari, fiind urmată de America de Nord, cu 252 de milioane de dolari și de Europa de Vest, cu venituri de 201 milioane de dolari în 2020.

Publicul global pentru eSports însumează peste 495 de milioane de persoane în acest moment, pe lângă care se mai adaugă alte 272 de milioane de spectatori ocazionali, care urmăresc finalele competițiilor de top.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.