Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Încheierea contractelor și facturarea energiei, discutate de ANPC cu furnizori

www.magnanews.ro
energie electrică

Încheierea contractelor, respectarea unor termene, precum și modul de facturare și regularizare a consumului de energie au fost discutate de ANPC și furnizorii de utilități, într-o întâlnire recentă, informează Autoritatea Națională de Protecție a Consumatorilor, conform Mediafax.

Temele adordate în cadrul întâlnirii au fost: problemele consumatorilor reclamate la ANPC, prezentarea numărului reclamații înregistrate, aspecte privind protecția consumatorilor privind întârzierea procedurii de branșare, majorarea facturilor în mod nejustificat, modalitatea de informare privind încheierea contractelor, preluarea contractelor de către furnizori, respectarea termenelor în cadrul procesului de racordare/branșare, crearea unui birou unic.

Ăn privința branșamentelor și racordărilor, s-a vorbit de situația din județul Constanța, unde exista la începutul anului un număr foarte mare de solicitări pentru avizare, iar la momentul de față numărul acestora s-a dimunuat la 100 de solicitări. De asemeni, Distrigaz a inițiat discuții în județ cu autoritățile locale în vederea creării unui birou unic cu reprezentant din cadrul companiei și a autorităților locale pentru a veni în sprijinul consumatorilor.

Un alt aspect semnalat privește modificările legislative aduse Legii 50/1991 și necesitatea unei înterpretări clare și unitare, găsirea unui mod de acțiune comun agreat de toată lumea.

Reprezentanții ACoR -Asociația Comunelor din România au adus în discuție faptul că, chiar dacă în zonele rurale există rată de depopulare și un număr foarte mic de construcții în desfășurare, tot se confruntă cu întârzieri deoarece procesul de racordare/branșare se desfășoară îngreunat, iar companiile preiau un număr de 5 dosare/zi.

Un alt aspect adus în discuție prevede faptul că nu există sau nu se fac investiții în infrastructură, nu se modernizează sau îmbunătățesc echipamentele existente (cazul stâlpilor din lemn care stau să cadă, în anumite situații pe casele localnicilor).

De asemeni, un aspect important menționat a fost necesitatea actului de proprietate asupra imobilului, menționat și solicitat în lista documentelor necesare pentru branșare/racordare energie electrică sau gaze naturale. Conform Regulamentului emis de ANRE s-a stabilit faptul că se admite orice alt act sau document emis de administrația locală (spre exemplu dovadă plații impozitului), sau se poate emite un contract de prestări servicii pe o perioadă determinată.

Important este și faptul că în unele zone există posturi de transformare pe terenul consumatorului (există un caz la Galați unde un post a explodat și au existat victime) care a înaintat cereri de mutare pe domeniul public și care au fost refuzate deoarece acest demers se face pe cheltuiala proprietarul de teren și nu a companiei. Răspunsul companiei este în conformitate cu Legea 123/2013 unde este stipulat faptul că reamplasarea nu se face pe cheltuiala companiei.

Horia Miron Constantinescu, președintele ANPC, a arată că consumatorul român se confruntă cu probleme legate de modalitatea de facturare a consumului de energie electrică sau de gaze naturale demonstrat de numărul mare de reclamații înregistrate la nivelul instituției, iar reprezentanții furnizorilor de electrictate au prezentat algoritmul de facturare în funcție de client, bazat pe patru principii: autocitire index transmis de către consumator, regularizările efectuate în domeniul electricii la un interval de 6 luni, iar la gaze naturale în intervalul de 3 luni, pe baza consumului din aceeași perioadă a anului precedent, precum și în baza unei convenții de consum întocmită la momentul încheierii contractului de prestări servicii care presupune declararea de către consumator a unui consum pe durata să de valabilitate. Această convenție de consum poate fi modificată oricând în funcțiile de variațiile consumului.

Pe baza Regulamentului de informare a consumatorilor dispus prin Directivele 72 și 73 ale Uniunii Europene se fac verificări periodice pentru verificarea respectării modalitați de transmitere a informațiilor către consumatori. Tot prin intermediul acestor directive este menționat faptul că consumatorii pot avea libertate de alegere a furnizorului.

În cadrul procesului de informare a consumatorilor, furnizorii de energie electrică și gaze naturale au procedat la transmiterea de informații la ghișeele companiilor cât și pe verso facturilor emise privind algoritmul de facturare.

În vederea eficientizării comunicării trebuie să existe o legătură și suport din partea administrațiilor locale, care au o relație mai apropiată cu localnicii având posibilitatea transmiterii mai rapid și mai eficiente a informațiilor.

ANPC a demarat o solicitare către Institutul Național de Statistică pentru conturarea tipologiilor de consumatori. De asemenea ANPC solicită transmiterea datelor de contact a unui reprezentant din fiecare județ al companiilor furnizorilor/ distribuitorilor de energie electrică și gaze existente pe piață, date de contact ale unui reprezentant desemnat din partea administrațiilor locale pentru că până la finalul lunii ianuarie se dorește înființarea biroul unic în fiecare județ, la nivelul primăriilor

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.