Autorităţile indiene examinează folosirea automobilelor în proprietate privată în regim de ridesharing pentru a reduce traficul sufocant din marile oraşe şi implicit poluarea din zonele metropolitane, informează joi Reuters, potrivit agerpres.
Un think-tank federal indian, condus de premierul Narendra Modi, colaborează cu furnizori ai serviciilor de ridesharing, printre care şi Uber Technologies, pentru a estima, în cadrul unui studiu de trei luni, impactul economic şi de mediu al folosirii automobilelor particulare ca taxiuri, conform unui oficial guvernamental citat de Reuters.
Concomitent cu vizita lui Trump la Varşovia, Polonia anunţă că va cumpăra sisteme americane Patriot
Creşterea numărului de automobile care pot fi folosite în regim de taxi reprezintă veşti bune pentru Uber şi compania indiană rivală Ola, dar va genera noi tensiuni cu operatorii de servicii de taxi care invocă concurenţa neloială, în condiţiile în care ei plătesc taxe mari pentru licenţele de operare şi trebuie să suporte controale tehnice riguroase ale maşinilor înscrise ca taxi.
Guvernul Indiei doreşte să reducă numărul de autovehicule deţinute de particulari, conform oficialului indian citat de Reuters, care a adăugat că studiul va evalua chestiuni de securitate a transportului în regim de ridesharing, modalităţile de impozitare a acestei activităţi şi implicaţiile pe care le-ar avea dezvoltarea sistemului de ridesharing pentru asiguratori, pentru a permite companiilor cum este Uber să opereze în India fără ambiguităţi.
Un reprezentant al Uber a subliniat că sistemul de ridesharing are efectul de a reduce traficul şi eficientizează modul în care sunt folosite automobilele.
O astfel de mutare a accentului spre încurajarea serviciilor de car şi ridesharing va avea şi efectul de a reduce vânzările de autoturisme în India, unde numărul de proprietari de automobile raportat la numărul total de locuitori este oricum mai redus prin comparaţie cu alte ţări. În prezent, în India sunt mai puţin de 20 de automobile la 1.000 de locuitori.
ALERTĂ la Bruxelles. Autorităţile belgiene SE TEM de un nou atentat terorist
Principalii producători de automobile ale căror vânzări pe piaţa indiană ar fi afectate de mutarea accentului pe sistemele de ride şi carsharing sunt Maruti Suzuki, Hyundai Motor şi Tata Motors. Conform previziunilor economice, India ar trebui să se plaseze până în 2020 pe locul trei în topul celor mai mari pieţe de vânzări auto din lume.
Companiile Uber şi Ola şi-au construit în India flotele de automobile pentru serviciile de ridesharing oferind bonusuri financiare pentru şoferi sau telefoane mobile gratuite. În prezent însă astfel de bonusuri sunt pe cale de a fi eliminate pentru a creşte profitabilitatea afacerii.
Comentează