DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Lovitură cruntă primită de supermarketuri

Noua lege privind comercializarea produselor românești în proporție de 51% în marile magazine, inițiată de PNL și promulgată de Președintele României Klaus Iohannis reprezintă un pas important în normalizarea activității comerciale din România.

De exemplu aceste mari magazine își acopereau cheltuielile cu funcționarea și dezvoltarea atât din adaosul comercial cât și din taxele și comisioanele instituite prin decizia conducerii acestor magazine. Prin această politică marile magazine au contribuit cu bună știință la falimentarea producătorilor interni. Prețul plătit de marile magazine către producătorii interni nu asigură nici măcar acoperirea cheltuielilor făcute cu obținerea producției și a taxelor și comisioanelor impuse de aceste magazine. În schimb, marile magazine își asigurau de la producători inclusiv cheltuieli cu înființarea rețelei comerciale prin instituirea taxei de dezvoltare. Putem spune fără a greși că producătorii români ar trebui să fie acționarii acestor magazine construite în România.

Noua lege privind comercializarea în proporție de 51% a produselor romanești în marile magazine pune capăt acestor taxe care au fost încasate în mod incorect de către marile magazine. Astfel, marile magazine trebuie să își acopere cheltuielile și să obțină profit din adaos comercial așa cum este normal în sectorul comerțului cu amănuntul.

Aceste magazine vor trebui să își eficientizeze activitatea comercială deoarece în funcție de desfășurarea activității își vor acoperii cheltuielile și vor obține profit. Până în prezent nu conta cifra de afaceri a magazinelor mari deoarece prin simpla operațiune de preluare a produselor spre vânzare aceste magazine încasau sume foarte mari din taxele plătite de producători. Indiferent dacă produsele se vindeau sau nu producătorii trebuiau să suporte aceste taxe, lucru care ar trebui sa fie inacceptabil în activitatea comercială. Noua lege privind relațiile dintre producătorii interni și marile magazine stabilește și modul de formare al prețului de achiziție. Acest preț este format din cheltuielile cu realizarea produselor plus alte cheltuieli aferente acestor produse inclusiv profitul obținut de către producători. În categoria altor cheltuieli pot fi incluse și cheltuielile referitoare la ambalarea, etichetarea, transportul produselor.

Poziția unor analiști economici că aceasta lege afectează libertățile economice nu se susține deoarece în țările cu democrație consolidată și cu tradiție în economia de piața nu sunt acceptate taxe și comisioane impuse de către marile magazine. Mai mult, politicile economice și financiare promovate de aceste țări au scopul de a stimula producția internă și de a crea locuri de muncă bine plătite. Acești analiști ar trebui să nu uite că modul în care s-a dezvoltat rețeaua marilor magazine pe baza unor decizii ale autorităților locale a făcut sa dispară multe magazine ale comercianților români. Prin aceste magazine foarte mulți producători români își asigurau desfacerea produselor fără a fi obligați să plătească taxe și comisioane. Dacă marile magazine doresc să fie eficiente în România ar trebui să angajeze personal bine pregătit profesional pe care să îl plătească corespunzător pregătirii profesionale.

Această lege prevede și o altă reglementare care se refera la obligația marilor magazine de a achiziționa produse romanești în proporție de peste 51%. Pentru a se putea respecta această prevedere consider că producătorii români ar trebui să se asocieze în forme prevăzute de lege.

În sprijinul asocierii producătorilor români Parlamentul a aprobat Legea pentru modificarea și completarea Legii cooperației agricole numărul 566/2004 potrivit căreia se stabilește cadrul legal de înființare, organizare și funcționare a cooperației prin asocierea persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale. Potrivit acestei legi se stimulează înființarea de cooperative agricole în sectorul agroalimentar prin acordarea de facilități fiscale, ceea ce va face ca producătorii români să lucreze mai eficient și să asigure aprovizionarea marilor magazine la nivelul prevederilor legale.

COMENTARIUL ESTE ASUMAT DE AUTOR
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.