Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Nu se face o reformă adevărată a Educației: Sistemul nu suportă reformele radicale

ebsilon.org
educatie invatamant scoala

Învățământul tehnologic dual poate fi sistemul prin care elevii primesc o şansă reală de a deveni nişte adevăraţi profesionişti, susține Camelia Engel, reprezentanta unei asociaţii care face parte din Alianța „O Voce pentru Educație”.

„Învăţământul profesional dual în colaborare cu agentul economic ar putea fi o soluţie în zonele unde nu sunt angajatori care să aibă putere să intre în parteneriate de învăţământ-dual", a subliniat Camelia Engel ieri în cadrul conferinței „Ce reforme aduce și ce nu rezolvă noul proiect al legii învățământului  preuniversitar?” . Potrivit acesteia, învățământul tehnologic poate preveni abandonul școlar, sporind șansele de incluziune a copiilor din mediile defavorizate.

Un astfel de sistem funcționează cu rezultate foarte bune la Brașov, a adăugat Werner Braun, preşedinte Clubul Economic German Braşov: „Acest sistem funcţionează foarte bine acolo unde agentul economic este foarte puternic, pentru că o mare parte din investiţie în acest tip de învăţământ este susţinută la noi de agentul economic. România, pentru a se dezvolta uniform economic, are nevoie de o susţinere din partea statului, din partea guvernului, pentru ca acest învăţământ să se dezvolte şi acolo unde agentul economic încă nu este. Cred că este imperativ ca această lege a educaţiei să dea posibilitatea şi în regiunile unde agentul economic nu este aşa bine dezvoltat să susţină învăţământul profesional, pentru că din primul an, dacă acesta funcţionează, o să vedeţi că există un interes foarte mare a agentului economic".

Sistemul nu suportă reformele radicale

Acesta a adăugat că în România există un potențial de dezvoltare foarte mare pe acest segment și că noua lege ar putea ajuta mulți tineri să găsească o posibilitate de dezvoltare prin învățământul dual. Potrivit lui Eduard Petrescu, specialist UNICEF, noua lege nu este suficient de modernă pentru timpurile pe care le trăim, dar că, sistemul nu ar suporta o reformă radicală care ar aduce cu adevărat schimbarea. „O reformă radicală poate fi suportată de un sistem puternic. Noi nu avem în clipa de faţă un sistem puternic. Putem să folosim această reformă să construim un sistem puternic şi atunci vom putea avea şi o reformă radicală. În clipa de faţă o reformă radicală care, din punctul meu de vedere, ar fi însemnat cu totul şi cu totul altfel de lege, nu era posibilă în acest sistem”, a spus Petrescu.

Acesta a reamintit că legea anterioară a educației a fost modificată de sute de ori, imediat ce a fost adoptată, fapt care a creat instabilitate pe termen lung. El a precizat că această lege, după ce va fi votată, va avea nevoie „de o perioadă în care să nu fie modificată”. La rândul lui, Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, de declarat că nu se aştepta la o lege care să reformeze sistemul, deoarece „pentru a avea o astfel de lege trebuie să deranjezi masele, nu mă refer în special la părinţi, mă refer la clasa politică”. „Orice lege care ar trebui să reprezinte o reformă, ar trebui să aibă sprijinul clasei politice şi, din păcate, nu avem acest sprijin. O reformă curajoasă ar fi însemnat modul în care trebuie regândit sistemul educaţional”, a conchis Cristache.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.