O nouă pictură care ar putea fi atribuită lui Velazquez este expusă în prezent la Muzeul de Arte Frumoase (Musee des Beaux-Arts) din Orleans (centrul Franţei) în cadrul unei expoziţii consacrate maestrului picturii baroce spaniole (1599-1660), informează AFP.
Graţie circulaţiei imaginilor din expoziţia "Dans la poussiere de Seville... sur les traces du Saint Thomas de Velazquez" ("În praful Seviliei, pe urmele Sfântului Toma, de Velazquez"), un comerciant de artă a semnalat lucrarea lui Guillaume Kientz, directorul Hispanic Society Museum din New York şi fost responsabil al departamentului de pictură spaniolă de la Muzeul Luvru, a indicat muzeul din Orleans.
Potrivit instituţiei, specialistul în istoria artei va publica în curând un articol într-o revistă ştiinţifică spaniolă "sugerând o atribuire lui Velazquez şi atelierului său", informează Agerpres.
Pânza ar reprezenta astfel "o nouă piesă lipsă din puzzle-ul Apostolado", o serie de picturi despre apostoli, dintre care doar câteva lucrări sunt cunoscute şi atribuite în mod oficial pictorului.
Tabloul, aparţinând unui colecţionar privat, îl înfăţişează pe "Sfântul Simon, aşezat şi reprezentat doar pe jumătate, ca şi ceilalţi apostoli ai lui Velazquez", explică muzeul.
Apostolul "are caracteristici şi o postură foarte asemănătoare (....) însă există şi alte elemente, cum ar fi textura vopselei, ortografia literelor şi dimensiunile" care tind să susţină această teorie, a declarat pentru AFP Corentin Dury, custode la Musee des Beaux-Arts din Orleans şi curatorul expoziţiei "Dans la poussiere de Seville... sur les traces du Saint Thomas de Velazquez" (5 iunie-14 noiembrie).
"Propunem astfel analiza lui Guillaume Kientz şi teoria sa: această pictură este o piesă lipsă din Apostolado-ul sevilian al lui Velazquez", explică el.
De la "Sfântul Toma", de Velazquez, care aparţine muzeului, expoziţia din Orleans propune o incursiune pe urmele pictorului spaniol şi ale pieselor lipsă din Apostolado-ul său, arătându-ne, spre exemplu, un "Sfânt Filip" nesemnat, împrumutat de un colecţionar englez, tabloul care ar putea la rândul său să-i aparţină maestrului.