Cu toții ne-aducem aminte de autostrada suspendată a primarului general al capitalei, Sorin Oprescu. Ne aducem aminte mai ales râsetele pe care le-a stârnit ideea care n-a prins contur nici acum, după mulți ani de când a fost aruncată pe piață. Fostul primar al Constanței, secondat atunci de oamenii care astăzi îi țin locul, a avut și el ideea lui, e drept, copiată dintr-un program de administrație al unui fost contracandidat al său, aceea a unei șosele de coastă care să lege stațiunea Mamaia de Portul Turistic Tomis.
Ca orice alt plan al primarului voievod, ideea a fost aruncată în piață într-o campanie electorală, iar odată ce războiul politic a fost câștigat, discuția despre o șosea de coastă s-a stins, doar pentru a fi rediscutată în apropierea unei noi campanii. Șoseaua de coastă avea să rămână doar o himeră, aruncată ca nadă pentru constănțenii creduli care votau sperând ca orașul lor să aibă parte de o deschidere reală la mare.
În realitate, proiectul a fost departe de a se realiza. Ba nu au fost bani, ba nu a vrut Băsescu, ba nu a vrut nuștiucine, ba nu a vrut ministrul mediului. Motive s-au inventat mereu pentru ca șoseaua să fie întârziată doar pentru ca zonele prin care urma să treacă șoseaua să fie invadate de vaste proiecte imobiliare, pentru ca de ce nu, camarila trebuia satisfăcută.
Pe cât de mare a fost dorința voievodului de a construi un nou oraș pentru camarila, legat cu această șosea de coastă, pe atât de mare a fost eșecul proiectului respectiv până în prezent. Pentru că în prezent, firmele "prietene", nu mai pot construi șoseaua după bunul plac și la un preț exagerat, așa cum se obișnuiseră.
Mai mult ca sigur băieții deștepți care au ridicat proiecte rezidențiale pe traseul șoselei de coastă vor insista pe lângă actualul număr unu din Primărie, în realitate același număr doi, aplaudacul Decebal Făgădău, cu slugărnicia căruia ne-am obișnuit în ultimii ani, pentru ca proiectul să fie dus la bun sfârșit, pentru a le salva visele. Oricum vor sta lucrurile, himera numită șoseaua de coastă, în fapt un drum de opt kilometri care trebuia făcut de multă vreme, si de care Constanta are nevoie, este probabil cel mai mare eșec al echipei Mazăre-Făgădau, un eșec care ne arată imaginea de ansamblul a administrației constănțene din ultimii 15 ani: cei doi au promis mult și au făcut puțin.
Îmi doresc ca începând cu anul viitor, constănțenii să se deștepte și să pună capăt acestui regim, care dorește sa continue prin moștenitorul Făgădău. E timpul ca printr-un vot masiv, toate slugile fostului primar care au asistat tacit la minciuni și proiecte inventate doar pe hârtie, să plece din Primăria Constanța și să lase administrația pe mâna unor oameni pricepuți și competenți, care isi iubesc și își respectă orașul.
Comentează