Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

PNL a dat dovadă de o extraordinară neghiobie politică

revista presei
Evenimentul Zilei: Traian Băsescu mai are cîteva luni de mandat. Demisia preşedintelui n-ar avea nici un efect benefic. Dimpotrivă, ar provoca alegeri prezidenţiale anticipate. Ceea ce ar însemna, pe lîngă o criză politică majoră, și dezastrul de a-l alege pe viitorul șef al statului, pentru zece ani, poate, în viteză, hei-rupist și nu normal, la termen... La finele votului din Parlament, Victor Ponta a declarat jurnaliştilor că USL există. Într-adevăr, USL s-a refăcut cu prilejul acestui vot. PNL a votat alături de PSD, UNPR, PC și de proaspătul aliat al lui Victor Ponta, PPDD, Partidul Gaură la Covrig. Putem spune că USL există şi e mai mare decît fostul USL. Pentru că acum USL cuprinde şi Partidul tomberon al lui Dan Diaconescu. Cum s-a ajuns aici? Prin întîlnirea a doi factori: 1) Extraordinara viclenie a PSD. 2) Extraordinara neghiobie politică a PNL. E uşor de văzut că PSD a acţionat în acest Scandal în chip magistral... Neliniştit de campania care-l asociază cu Traian Băsescu, PNL a reacţionat spasmodic. Normal ar fi fost să procedeze ca UDMR. Să spună că Traian Băsescu e compromis, dar să declare că demisia lui Traian Băsescu ar însemna o gravă criză politică și, lucru important, ar face jocul PSD privind anticipatele şi al lui Călin Popescu Tăriceanu privind preşedinţia interimară. În locul acestei poziţii PNL s-a comportat ca un partid în degringoladă: 1) A emis mai multe decizii, toate contradictorii. 2) A votat alături de USD şi PPDD. 3. Nu s-a delimitat de manevra asumată de Călin Popescu Tăriceanu. Și astfel, fără să fi vrut, poate, PNL a lăsat impresia că el și nu PSD a inițiat întreg tărăboiul cu Declarația politică. România Liberă: Șefii Gazprom, Alexei Miller, și OMV, Gerhard Roiss, au semnat marți, la Viena, cu câteva ore înainte de sosirea într-o vizită scurtă în Austria a lui Vladimir Putin, un acord privind construcția segmentului austriac al gazoductului South Stream, un gest care sfidează Uniunea Europeană și Statele Unite și care ridică încă o dată întrebări asupra politicii pro-ruse a OMV, compania care deține 51% din cea mai mare companie românească, Petrom. Cele două companii semnaseră încă din luna aprilie un memorandum în acest sens, în plină criză generată de anexarea Crimeii, care, pe de o parte, a dat o lovitură serioasă italienilor, iar pe de alta a reprezentat un mesaj de sfidare a sancțiunilor pe care Statele Unite și Uniunea Europeană conveniseră să le impună Rusiei. Italia, care prin compania ENI este parte a consorțiului ce ar urma să construiască partea offshore a South Stream, era destinația inițială a gazoductului, dar prin acordul cu OMV, Gazprom a dat semnalul că este pregătită să ducă la bun sfârșit multiplele și complicatele operațiuni de a-și asigura monopolul asupra livrărilor de gaze către Europa. OMV este prima companie occidentală care a importat gaz din Rusia în 1968, un lucru pe care Putin nu a uitat să-l amintească la Viena, unde a vorbit despre importanța parteneriatului ruso-austriac. RFI: Călătoriile supersonice ar putea deveni din nou realitate. NASA şi mai multe companii aeronautice lucrează la un nou tip de avion, mult mai silenţios, care ar putea fi folosit pentru transportul de pasageri în cel mult 15 ani. În anii '60 se părea că viitorul transportului aerian era supersonic, dar în 2003 Concorde avea să zboare pentru ultima dată. Acum, speranţele sunt impulsionate de mai multe companii care au dezvăluit diverse concepte ale unor aparate supersonice ale viitorului. Aceste noi concepte coincid cu unele teste realizate de NASA, care speră să creeze o aeronavă mai silenţioasă decât Concordul... Specialiştii cred că de fapt cheia se află în designul aparatului de zbor. Un avion mai lung şi mai subţire, ce alunecă uşor prin aer ar fi soluţia cea mai bună pentru a obţine nişte vibraţii mult mai slabe ca intensitate. Inginerii de la NASA intenţionează să-şi prezinte inovaţiile la salonul anual de aeronautică din Atlanta.    

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.