Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Președintele COTAR despre modificarea RCA : 'Dacă ASF-ul va fi scos din lege, avem o problemă'

COTAR

În cadrul dezbaterii publice asupra moificării legii RCA-ului, susţinută luni la Ministerul Finanţelor Publice, participanţii au contestat eliminarea obligaţiei ASF de a reglementa modul de calcul al tarifelor, invocând şi amplificarea conflictului dintre service-uri si asiguratori, potrivit Mediafax.

"Dacă ASF-ul va fi scos din lege acum, cum s-a discutat în grupul de lucru, avem o problemă. Sincer vă spun, pentru că ne întoarcem de unde am plecat. Nu vreau să intru cu articole, iarăşi, ştiţi foarte bine care a fost poziţia noastră. O respectăm cu toţii, toţi transportatorii, toţi care am ieşit în stradă. Noi nu vrem să vă spunem astăzi că vom ieşi în stradă. Nu mai vrem să ne întoarcem, dar vrem să apelăm la medierea dumneavoastră, între noi, indiferent dacă suntem transportatori, posesori auto, cei şapte milioane de abonaţi, de captivi care să plătească această poliţă RCA, şi asiguratori. Să avem în continuare aceste tarife decente. Să fie supravegheată piaţa. Şi nu să ne puneţi pe noi acum prin presiunea Comisiei Europene, presiune făcute la aceste multinaţionale financiare, să ajungem iarăşi să plătim", a afirmat Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR)

Ștefănescu a adăugat că preferă să plătească poliţa de asigurarea aşa cum este în prezent şi că schimbarea legii vine la presiunea asiguratorilor.

Viorica Dăncilă mutare interesantă în PSD: lovitura care securizează voturile la moțiunea de cenzură /VIDEO

"Transportatorii deţin o mare majoritatea a service-urilor din România, a service-urilor auto, autorizate în momentul de faţă. Chestia asta creată între service-uri şi asiguratori, o chestie mai mult creată fictiv. Asiguratorii în momentul de faţă sunt amendaţi, cu toate că această schimbare a legii RCA vine la presiunea domniilor lor. Păi când au făcut presiunea nu ştiau că au încălcat legea? Aşa cum de altfel am mai încălcat-o şi noi, transportatorii câteodată. Haideţi s-o plătim aşa cum este, cât de cât decentă. În momentul de faţă avem o poliţă RCA decentă", a spus Ştefănescu.

Reprezentantul Ministerului susţine că proiectul va trebui implementat rapid, întrucât Uniunea Europeană vrea reglementarea imediată a încălcării drepturilor europene.

"Noi aici avem un proiect de lege, care va fi un proiect de lege al guvernului şi care va avea şi avizul Ministerului Afacerilor Externe, în ceea ce priveşte transpunerea din perspectiva legislaţiei europene. Acuma suntem puţin presaţi de timp pentru că Uniunea solictă a soluţiona aceste trei încălcări, zic ei, punctuale, ale drepturilor europene. Încercăm să promovăm acest proiect de lege în variantă de urgenţă, urmând ca ulterior să venim cu un proiect mai amplu pe tipul de probleme indentificate", a spus Attila György, Secretar de Stat la Ministerul Finanţelor Publice.

Luni a avut loc dezbaterea publică a proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie - publicat în data de 20 septembrie 2019.

Proiectul de modificare a Legii nr. 132/2017 are în vedere în principal modificări asupra modului de funcționare a „asiguratului cu risc ridicat”. Întrucât Comisia Europeană consideră că prin actualul mod de funcționare este îngrădită libertatea de tarifare prin impunerea unei prime calculate și ofertate de către BAAR (Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România) și nu de către asigurător.

Documentul propune abrogarea prevederilor ce limitează cheltuielile administrative și de vânzare ale poliței de asigurare ce pot fi incluse de către asigurători în calculul tarifelor de primă. O altă propune este eliminarea obligației ASF de reglementare a modului de calcul al tarifelor de primă, a criteriilor de risc, a indicilor de încărcare, a coeficienților de majorare şi/sau corecție ori alte instrumente de ajustare a tarifelor de primă, condiții în care calculul va avea în vedere respectarea principiilor actuariale general acceptate.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.