Comunicarea 2.0, cartea despre impactul noilor tehnologii digitale asupra alegerilor și democrației va fi lansată pe data de 23 mai, la The Coffe Factory din București . Volumul semnat de profesorul Antonio Momoc, cercetător în științele comunicării la Universitatea din București, este un studiu despre impactul actual al rețelelor sociale și inteligenței artificiale asupra informării corecte și a jurnalismului tradițional.
Apărută la Editura ”Revistei Timpul” din Iași, cartea este o analiză despre impactul Inteligenței Artificiale, algoritmilor, platformelor digitale, big data asupra comunicării publice și al creșterii îngrijorărilor că modelul de limbaj, precum cel dezvoltat de OpenAI pentru a genera text natural, chat-botul AI, ar putea fi folosit de către diverși actori politici pentru dezinformare și manipulare, pe fondul criticilor publice tot mai severe la adresa platformelor digitale.
Lansarea are loc în București, pe 23 mai
Comunicarea 2.0. New media, participare și populism va fi lansată pe 23 mai 2024, la ora 17:00, la The Coffe Factory din București (Bd. Regina Elisabeta, nr. 54) în cadrul dezbaterii “Comunicare și Politică în Epoca Digitală” moderată de lect. univ. dr. Daniel Nica, prezentatorul evenimentului Scena gândirii de la Opera Națională București. Vor lua cuvântul profesorii de jurnalism Romina Surugiu și Aurelian Giugăl, precum și directorul grupului editorial Tritonic, scriitorul Bogdan Hrib.
Cu aceeași ocazie va fi lansat și volumul complementar al profesorului de comunicare, Antonio Momoc, Comunicarea politică și Internet. Populism și criza democrației liberale (Tritonic, 2023), un studiu despre ascensiunea populismului în SUA, Italia și România și dezinformarea pe rețele sociale.
Comentează