Cel mai activ din acest punct de vedere este Victor Ponta, ajutat si de functia sa de premier dar si de echipa sa de comunicare care lucreaza demult la imaginea sa. Facand din religie o tema importanta a campaniei inca de la discursul de lansare, premierul a putut fi vazut deja la evenimente religioase care aduna multi credinciosi dar si multi electori traditionali ai PSD.
„Te orientezi spre publicurile mai numeroase, pentru că încerci să ai un impact mai mare, care se va traduce în voturi mai multe. Raţionamentul e simplu. Atunci sigur că te duci spre evenimente unde vine cât mai multă lume, unde eşti văzut, nu numai prin televizor, ești văzut și în direct, iar pe TV are un impact mai mare pentru că (se zice) uite domnule câtă lume a fost acolo şi nu l-a huiduit sau l-au aplaudat sau i-au zâmbit”, explică Dumitru Borțun, specialist în comunicare politică.
Desi este preferatul in cursa pentru Cotroceni si pare sa fi depasit eticheta de arogant cu care si-a inceput cariera politica, premierul mai are nevoie de ceva pentru a putea fi intr-adevar "apropiat de oameni".
„El a început să aibă ceva de personaj popular. Ce mă surprinde este că încă nu a apărut o poreclă, un diminutiv ceva, cum apăruse la Ion Iliescu, de pildă, nea Nelu, cum apăruse la Emil Constantinescu ... era Emil. Lui Victor Ponta încă nu i-a apărut. Ar fi dovada că a trecut pârleazul, că a intrat în categoria personajelor populare”, subliniază Dumitru Borțun.
La capitolul popularitate are insa si mai mult de lucru candidatul PNL - Klaus Iohannis. El s-a axat pana acum pe imaginea omului serios, destul de rigid caruia ii este greu sa treaca sticla televizoareleor si sa intre in inimile oamenilor.
„Iohannis e o fiinţă foarte plăcută pe rază scurtă, pentru cei din jurul lui. Are un zâmbet plăcut, este reţinut, are un anumit echilibru care îţi inspiră încredere... E un om aşa, cu care treci strada, dar nu are alonja aia, a marelui lider. Dacă îşi închipuie că succesul pe care îl are pe rază scurtă, cum ar fi o sală de adunare electorală se poate multiplica la scară naţională înseamnă că nu are imaginaţie statistică”, spune Dumitru Borțun.
Cu toate că nu a intrat oficial în cursa pentru prezidenţiale, Elena Udrea are si ea un comportament electoral.
„Ca virtual candidat e în stare de orice, se scoală dimineaţa, se culcă târziu, deci are multe calităţi, dar pe rază scurtă, pentru că aceste calităţi ale tale trebuie să se întâlnească undeva cu aşteptările marii majorităţi ale populaţiei cu drept de vot. Asta înseamnă să ai şanse”, arată specialistul în comunicare.
În cursa pentru Cotroceni şi-au mai anunţat intenţia de a intra, printre alţii, Monica Macovei, Călin Popescu Tăriceanu, Viorel Cataramă şi Remus Cernea.
Digi24.ro
Comentează