Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Welcome to the geriatric garden!

Cristia Bodea

Mare exaltare pe internet! A apărut un clip care ne reprezintă la UNWTO Tourism Video Competition. Ca de fiecare dată, românii sunt extaziați de cât de frumoasă e țara lor, cât de bine e prezentată, cel mai bun clip ever. Începe chiar cu oi, să fie și PSD mulțumit că a mai atins un punct din program...

Deși mă știe lumea ca un naționalist ”protecționist”, asta nu înseamnă că îmi dau voie să cad în adulație tâmpă la orice se spune sau se face despre țara noastră. Deci, privesc mereu astfel de producții cu mintea limpede, ca și ceea ce trebuie ele să fie, adică materiale comerciale de promovare a unui produs. Produsul turistic ”ROMÂNIA”.

Știu prea bine că o reclamă trebuie să vândă o ”poveste”, doar am terminat marketingul. Metaforele chiar fac parte din viața mea, dar, oricât de dragi mi-ar fi, ”poezia” are limitele ei în vânzarea comercială. În plus, la astfel de producții, ideea principală, pe care trebuie să o ai în cap, e că ele trebuie să îi convingă pe turiștii străini să își cheltuie banii aici, nu pe românii deja prea mândri de țara lor.

Publicul străin este unul educat și pretențios, dornic de experiențe inedite, dar ”crescut” în civilizație. Nu e ca românașii noștri, care sunt dispuși să cadă pe spate la orice ”laudatio”, un ”public” care acceptă condițiile de rahat de pe Litoral și tratamentul scârbos al personalului de deservire. Doar pentru că la noi ”merge și așa”, numai să fie altceva decât în satul sau orașul lui de baștină...

Ce am înțeles eu din ”povestea” filmului:

1. Avem de vândut doar locuri arhaice, lucruri create de strămoșii și părinții noștri. De ce mai subvenționam școlile, șoselele, industria IT și nu agricultura sau meșteșugurilor?

2. După ce îți faci traseul de peste zi, seara oferim fete care să te distreze. ”Prezentul” ne e divers: blonde, brunete, la munte, la mare. Așadar, vino singur!

3. Deși te chem în ”grădina carpatică”, munții și Sfinxul apar abia în ultimele secunde. Mda, a știut Udrea ce mesaj trebuie să dea: raiul unde Evei îi pică frunza ușor...

4. Abia pe la finalul filmului am reușit să înțeleg metafora cu ”întineritul” magic. Eram ocupat să văd ce are țara aia de oferit, nu m-am gândit că trebuie să admir personajul, nu peisajul.

5. Ai fi zis că titlul sub care se ”vinde” clipul e sugestiv, vorbea de ”renaștere”. Când colo, nu mai trebuie să treci și prin faza de bebe, te duce direct la vărsta maturității sexuale. Mai bine! ”Arderi pe rug” și ”Pasărea Phoenix” ne mai lipseau!

6. Există și efecte negative, totuși: în țara asta, trebuie să porți șal/fular oriunde ai merge! Și fix același! Probabil pentru că nu știi niciodată de unde sare Dracula la gâtul tău sensibil. Sau tocmai pentru a nu se vedea mușcăturile de la gât?

7. Avem o țară, hai s-o vindem pe afară: ”Come to Romania, țara șalului în Soare! Vii moșneag, singur și cu bani, pleci vampir, futut și cu bicicletă! Welcome to the geriatric garden!”

Dacă, totuși, simțiți nevoia să aplaudați, fie din patriotism, fie că ”merge și așa”, puteți să votați aici: http://lmd.unwto.org/unwto-tourism-video-competition-2017


COMENTARIUL ESTE ASUMAT DE AUTOR
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.