Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

De ce trebuie să DEMISIONEZE directorul aeroportului din Cluj-Napoca

avion deraiat cluj

O aeronavă Blue Air a ratat joi dimineaţa aterizarea pe Aeroportul Internaţional "Avram Iancu" din Cluj-Napoca şi a ieşit de pe pistă. Incidentul a blocat aeroportul pentru mai bine de cinci ore, timp în care au apărut informaţii contradictorii despre cauzele producerii acestuia. Rând pe rând, explicaţiile directorului aeroportului, David Ciceo, au fost contrazise de cei implicaţi.

Imediat după incident, directorul aeroportului declara, în direct la mai multe televiziuni, că pista se prezenta în condiţii bune, fără zăpadă sau gheaţă. După doar câteva minute, mai mulţi pasageri ai aeronavei intrau în direct prin telefon la televiziunile de ştiri şi afirmau că pista aeroportului era plină de gheaţă şi zăpadă, iar utilajele de deszăpezire au intevenit abia după incident. La rândul său, Gheorghe Răcaru, directorul Blue Air, a declarat că aeroportul a comunicat că sunt condiţii bune de aterizare, chiar dacă ningea. Cu puţin timp înainte de aterizare, pilotul a primit informații că situația la sol s-a deteriorat puțin, în sensul că pe aeroport coeficientul de frânare a scăzat la mediu.

Vezi şi: Acuzații grave după incidentul aviatic de la Cluj: 'Era zăpada de un metru pe pistă'/ VIDEO

Ulterior, directorul aeroportului a declarat că echipajul aeronavei a insistat să aterizeze, deşi s-ar fi comunicat faptul că deszăpezirea nu este finalizată, pentru că nu ar fi avut suficient combustibil. „A fost o solicitare a piloților către turnul de control că e nevoie urgentă să aterizeze, pentru că n-au combustibil. Utilajele deszăpezeau, dar condițiile de aterizare erau bune. Au ieşit de pe pistă ca să poată ateriza, dar condițiile erau corespunzătoare. Era o frânare 3. Frânarea e între 1 si 5, 1 e cea mai slabă, 5 cea mai bună. În condiții de ninsoare, erau condiții corespunzătoare de aterizare”, a declarat Ciceo. Oficialul nu a explicat de ce utilajele nu interveniseră la timp, cunoscut fiind orarul de zbor.

Reprezentanţii companiei îl acuză pactic de minciună şi anunţă că aeronava avea suficient combustibil pentru încă o oră de zbor, deci echipajul nu putea invoca acest aspect pentru a urgenta accesul pe pistă. „Părerea mea este că domnul Ciceo nu ştie ce vorbeşte şi nu este prima dată când se întâmplă acest lucru. Deci conform reglementărilor când pleacă o cursă unde pleacă, pleacă cu petrol pentru destinaţie, pentru un anumit număr de minute pentru zonă de aşteptare şi petrol pentru aeroportul de rezervă. Este posibil ca comandantul să-i fi spus că el mai poate sta în zona de aşteptare 5-10-15 minute, după care dacă nu aterizează la Cluj se duce la aeroportul de rezervă. Nu s-a pus în niciun caz problema de lipsă de petrol. El a aterizat cu aproximativ trei tone de petrol care îi mai ajungeau pentru o oră şi ceva de zbor”, a declarat, la Digi 24, directorul Blue Air.

Vezi şi: Noi probleme pe aeroportul din Cluj: Trei avioane Wizz Air, ţinute în aer/ UPDATE

După aceste declaraţii, Blue Air a emis un comunicat care demontează afirmaţiile directorului aeroportului. "Conform buletinului meteo transmis de către Romatsa (informații preluate de la reprezentanții aeroportului Cluj) la ora 07:30 frânarea pe pista de aterizare era medie spre bună existând depuneri de zăpadă. În aceste condiții, conform manualului de operare al aeronavei, aterizarea și frânarea se pot efectua în siguranță. Ulterior aterizării, un nou buletin meteo a fost emis, buletin în care condițiile meteo descrise erau: acoperire până la 100% a suprafeței pistei cu zăpadă udă și condiții de frânare medii. Pentru a elimina speculațiile apărute cu privire la carburantul existent la bordul aeronavei, dorim să menționăm că exista suficient combustibil în momentul aterizării în conformitate cu reglementările în vigoare și respingem ferm afirmațiile conform cărora ar fi fost o aterizare de urgență cauzată de lipsa carburantului. Întărim acest lucru și prin faptul că în niciun moment comandantul nu a solicitat aterizarea de urgență", precizează Blue Air.

După aceste incoerenţe, aeroportul din Cluj-Napoca a mai comis o eroare de comunicare. Deşi iniţial s-a comunicat faptul că aeroportul va fi închis trei ore, procedura de repunere pe pistă a aeronavei a durat mult mai mult. Mai bine de cinci ore a fost închis aeroportul, iar ora oficială a deschiderii a fost 13.45. Totuşi,  deşi trei aeronave Wizz Air aşteptau în aer deschiderea aeroportului, primul avion a primit aprobarea de aterizare abia după ora 14.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.