stiripesurse.ro

 
DESCARCA APLICATIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
FII LA CURENT CU STIRILE DIN CATEGORIA TA PREFERATA: URMARESTE-NE

Motoc:Avansăm în direcţia identificării a 12 aeronave ce vor face parte din dotarea Forţelor Aeriene

Mihnea Motoc

Autorităţile române avansează în direcţia identificării altor 12 aeronave care vor face parte din dotarea Forţelor Aeriene, dar trebuie avută o discuţie centralizatoare cu reprezentanţii ţării care produce aceste aparate, a declarat vineri ministrul Apărării Naţionale, Mihnea Motoc, la Baza Aeriană 86 Borcea. "Apropiindu-ne de finalul anului, ne-am dat seama că trebuie să avem o discuţie centralizatoare în primul rând cu autorităţile ţării care produce aceste aparate şi care are imaginea cea mai cuprinzătoare asupra disponibilităţilor din cadrul Alianţei. Cred că avansăm în direcţia identificării celor 12 aparate şi, în curând, pe această bază vom putea să începem derularea procedurilor necesare. Sunt proceduri complexe - acorduri interguvernamentale, contracte internaţionale, dar şi o serie de acte normative naţionale care trebuie derulate. Toate acestea, odată aflaţi în faţa unei oferte certe. Din acel moment se poate vorbi de un orizont de aproximativ doi ani până când să putem încheia contractele respective", a afirmat Motoc.

El a făcut această precizare răspunzând unei întrebări referitoare la stadiul achiziţionării unei noi escadrile de avioane F-16. "Am derulat anul acesta o interogare, aşa cum se procedează, în rândul aliaţilor europeni care au aparate F-16 - mai mult de zece ţări NATO au F-16 -, căutând să identificăm un număr suficient de aparate pentru alcătuirea unei oferte pentru cea de a doua escadrilă, aparate din excedent, dar la standardul de modernizare la care le-am preluat pe acestea, adică la un standard foarte înalt. F-16 din Portugalia sunt la penultima versiune de upgradare, de modernizare existentă la ora actuală, inclusiv în condiţiile de presiune a contextului de securitate cu evoluţii corespunzătoare pe piaţa specifică în dotarea forţelor armate din Europa. Este greu să identificăm o ofertă de 12 asemenea aparate şi răspunsurile au fost doar parţiale", a explicat ministrul Apărării.

Motoc a precizat că, deocamdată, eforturile sunt direcţionate înspre completarea primei escadrile şi operaţionalizarea ei. "Ne vom concentra pe completarea primei escadrile, pe operaţionalizarea ei deplină, intrarea la misiuni din cadrul serviciului de luptă Poliţie Aeriană, se va opera şi cu MIG-21 şi cu F-16. Un alt aspect important este faptul că, odată ştiut de toată lumea că am dobândit această capabilitate F-16, la nivelul NATO a apărut un interes crescut pentru participarea la ce am numit noi componenta aeriană a prezenţei Aliate avansate la Marea Neagră. Avem intenţii ferme de participare în cursul anului 2017, din partea Marii Britanii, Canadei, SUA, Poloniei şi Italiei, deci vom avea practic o prezenţă Aliată aeriană pe tot parcursul anului", a subliniat Motoc.

Potrivit ministrului, acest lucru va însemna multă oportunitate de a îmbunătăţi interoperabilitatea, de a facilita trecerea uşoară de la poliţia aeriană la apărare aeriană şi, în ultimă instanţă, o prezenţă mai marcantă în plan aerian a Alianţei. "Cred eu că deja s-au produs consecinţe benefice dincolo de planul naţional. Prezentăm mult mai mult interes pentru întreprinderi comune cu alţi aliaţi, pentru că suntem în mod evident mai interoperabili şi mai puternici în ultimă instanţă", a arătat ministrul Apărării. În 2013, România a decis să cumpere din Portugalia 12 avioane de tip F-16 folosite. Iniţial, s-a intenţionat achiziţionarea a 24 de avioane, dar decizia finală a fost pentru 12, din motive bugetare. Dincolo de F-16, au mai prezentat oferte companiile producătoare ale avioanelor JAS-39 Gripen şi Eurofighter Typhoon, pentru aparate noi. A fost, de asemenea, analizată oferta pentru aeronava Rafale, produsă de grupul francez Dassault. Preţul pentru cele 12 aeronave F-16 a fost stabilit la 628 milioane de euro, conform Agerpres.

Avioanele vor staţiona la bazele aeriene de la Feteşti şi Câmpia Turzii, modernizate special pentru acest tip de avion. Potrivit specialiştilor, România are nevoie de 48 de aeronave multirol, adică patru escadrile.


CITESTE SI

EXQUIS.RO

REVISTABLOGURILOR.RO



Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.