Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Piața jucăriilor din România se îndreaptă spre un maxim istoric în 2017

jucarii plus

Copiii din România vor avea acces la cea mai bogată ofertă de jocuri și jucării de după 1989, iar piața jucăriilor se îndreaptă spre un maxim istoric în 2017, pe fondul creșterii susținute a cererii, arată un studiu realizat de KeysFin, pe baza datelor oficiale comunicate de producătorii și comercianții de jocuri și jucării.

Cifra de afaceri din producția și comerțul de jucării să atingă nivelul de 715,8 milioane de lei în 2015, de peste patru ori mai mare față de 2010 (179,3 milioane lei), în timp ce profitabilitatea sectorului a avansat spectaculos, de la 11,3 milioane de lei în 2010 la 72 de milioane de lei în 2015, susțin analiștii de la KeysFin.

Potrivit datelor KeysFin, numărul firmelor care produc sau comercializează jucării pe piața românească a crescut semnificativ în ultimii ani. Astfel, dacă în 2010 erau înregistrate 262 de societăți comerciale, în 2015 s-a ajuns la 312 companii. Dintre acestea, 117 erau producători, iar 195 comercianți de jocuri și jucării. Și numărul mediu de angajați din acest domeniu a avansat puternic, de la 1.653 de angajați în 2010 la 2.951 de salariați în 2015, anunță Agerpres.

Citește și: Atenție! De ce GRATUITATE vor beneficia toți românii începând de azi

"Creșterea veniturilor populației, în cazul familiilor cu copii, a fost exploatată în mod eficient de producătorii și comercianții de jucării, dovadă promovarea susținută, pe toate canalele (TV, radio, presă scrisă, internet, magazine, publicitate stradală etc.). Politicile de marketing au devenit tot mai eficiente, iar rulajul a crescut semnificativ, pe fondul lansării tot mai multor produse la modă (personaje din filme și seriale, lansări de jocuri etc.) și a dezvoltării unui calendar de evenimente dedicate (spectacole, festivaluri, concerte, etc.). Avem inclusiv canale TV dedicate copiilor, unde se promovează jocuri și jucării", susțin analiștii de la KeysFin.

În topul comercianților de jucării se află retailerul elen Jumbo (care a raportat o cifră de afaceri de 217 milioane de lei în 2015), urmat de Intertoy Zone (cu afaceri de 117 milioane de lei), Lego România (75,5 milioane de lei), Noriel Impex (35,9 milioane de lei), Brick Depot (13 milioane de lei), J&M (11,7 milioane de lei), Netzah Game (11,3 milioane de lei) și Tritex Design (9,5 milioane de lei).

Creșterea semnificativă a cererii de jucării a determinat apariția unui număr semnificativ de producători care au avut curaj să investească în dezvoltarea unei oferte alternative la produsele importate din China.

Romexa SA și Airquee au reușit, astfel, să realizeze cele mai mari afaceri dintre producători, de 19,1 milioane de lei și, respectiv, 17,4 milioane de lei în 2015. În topul producătorilor de jocuri și jucării s-au mai clasat, în ordinea cifrei de afaceri, From Product (16,2 milioane de lei), D-Toys (15,5 milioane de lei), Modelleisenbahn (15,3 milioane de lei) și Burak Toys International (10 milioane de lei)

La nivel de cotă de piață, sectorul este fragmentat, cu Romexa (11%), Airquee (10%) și From Product (9%).

"Într-o piață dominată de importuri, faptul că avem peste 100 de producători de jucării dovedește faptul că cererea evoluează în sens pozitiv. Un alt motiv pentru care piața înregistrează acest avans este dat și de limitarea evaziunii fiscale în acest domeniu, mai ales pe segmentul produselor chinezești, importate și vândute în alte spații decât centrele de retail moderne. Românii caută tot mai mult produse de calitate, cu garanție, în detrimentul celor ieftine, care pot constitui un pericol pentru copii", se arată în studiul KeysFin.

Potrivit analiștilor, piața globală de jucării este estimată să depășească 135 de miliarde de dolari până în 2020, susținută de creșterea puterii de cumpărare, de inovație, de avansul tehnologic și de apetitul tot mai mare al celor mici dar și al celor mari.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.